۰ نفر

وزارت نفت در مورد کیفیت بنزین گزارش دهد

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳
کد خبر: 404034
وزارت نفت در مورد کیفیت بنزین گزارش دهد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای کشف منشاء بو در تهران باید از نهادهای بین المللی کمک گرفت، گفت:وزارت نفت در مورد کیفیت بنزین گزارش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، درباره آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: شهرداری تهران اقدامات مؤثری جهت جلوگیری از آلودگی هوا انجام داده است و از نمره 10، 8 می‌گیرد که این کسر دو نمره به این دلیل بوده که شهرداری علی‌رغم حضور در هیأت دولت نقش سازمان‌های دیگر را در حوزه آلودگی هوا برای افکار عمومی تبیین نکرده است.

وی افزود: این موضوع سبب شده که دستگاه‌هایی همچون پلیس راهور و سازمان محیط زیست به وظایف خود به درستی عمل نکند.

خداکرمی ادامه داد: در قانون هوای پاک کمترین نقش بر عهده شهرداری‌ها است و ابزار پیشگیری از آلودگی هوا باید فراهم شود که ما آن را در شهرداری نداریم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر آلودگی هوا نه تنها در کلانشهرها بلکه در شهرهای کوچک هم ایجاد شده و نشان می‌دهد که شاید کیفیت بنزین دچار افت شده باشد لذا وزارت نفت باید در این زمینه توضیح دهد.

وی بیان داشت: میزان گاز گوگرد در جایگاه‌های بنزین افزایش یافته  و ممکن است این مسأله علاوه بر آلودگی هوا سبب بوی بد تهران نیز در شرایط سکون هوا یا اینورژن شده باشد.

خداکرمی با تأکید بر اینکه در قانون هوای پاک تکلیف سازمان‌ها تقریباً اجرایی نشده و این قانون روی زمین مانده است، گفت: همه افراد در جامعه از بالاترین سطح تصمیم‌گیری تا همه مردم باید در مقابل آلودگی هوا نقش خود را ایفا کنند.

این عضو شورای شهر تهران در مورد بوی بد تهران گفت: لازم است منشأ این آلودگی مشخص شود اخیراً مطالعه‌ای را اداره کل محیط زیست شهرداری تهران انجام داده و تئوری‌های مختلف در این زمینه مطرح است ولی باید توجه داشت که آلاینده‌های هوا زمانی که با رطوبت هوا ترکیب می‌شوند ممکن است ترکیبات جدید شیمیایی تولید کنند که سبب تولید بوی بد در هوا شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بوی بد تهران می‌تواند سبب آسیب به سلامت شهروندان شود، گفت: منشأ این بو دقیقاً مشخص نیست و از آنجا که ماهیت آن مبهم است تأثیر آن بر سلامت مردم نیز مشخص شده نیست لذا مقابله با این بو عزم ملی می‌طلبد و حتی باید از سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران کمک بگیریم چرا که در شرایط تحریم هستیم و شاید ابزار و وسایل سنجش را نداشته باشیم.

خداکرمی گفت: کارخانه سیمان در تهران 150 روز از سوخت مازوت استفاده کرده که ممکن است سبب تولید بو شده باشد همچنین آلایندگی نیروگاه بعثت نیز از دیگر تئوری‌هایی است که در این زمینه مطرح شده است.