۰ نفر

ساری با انتقاد از نبود شبکه دفع آب های سطحی در اهواز:

سازمان برنامه و بودجه، بودجه پروژه‌های عمرانی خوزستان را تخصیص دهد

۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 403316
سازمان برنامه و بودجه، بودجه پروژه‌های عمرانی خوزستان را تخصیص دهد

نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از اینکه شبکه دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر و منازل وجود ندارد از سازمان برنامه و بودجه خواستار توجه ویژه به پروژه‌های عمرانی استان خوزستان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی ساری، در مورد آبگرفتگی معابر اهواز با انتقاد از اینکه شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه فاقد شبکه دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی هستند، گفت: شهرداری‌ها از انجام این کار خودداری می‌کنند و تاکنون گام موثری برای تحقق این مهم برنداشته‌اند در واقع در گذشته از نبود بودجه انتقاد می‌کردند اما در حال حاضر پا را فراتر گذاشته و می‌گویند در این قبال وظیفه‌ای نداریم و آبفا باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزارت کشور تقاضا داریم به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی کند زیرا آبگرفتگی معابر در نتیجه بی توجهی شهرداری ها مشکلات زیادی را برای مردم اهواز ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین حدود 55 درصد شبکه فاضلاب شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تکمیل شده و مابقی به حال خود رها شده است البته آب‌های سطحی از طریق شبکه فاضلاب دفع می‌شود اما در مناطقی که شبکه فاضلاب وجود ندارد امکان دفع آب های سطحی هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: در جاهایی هم که شبکه فاضلاب وجود دارد به دلیل ریزش‌ها و گرفتگی‌ها که حدود 20 درصد شبکه ناکارآمد است امکان دفع همزمان فاضلاب و آب‌های سطحی وجود ندارد بنابراین سطح وسیعی از شهر دچار آبگرفتگی می‌شود بنابراین در این رابطه وزارت نیرو باید پاسخگو باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هنوز برخی منازل و معابر دچار آبگرفتگی هستند و تخلیه آب انجام نشده است، تصریح کرد: تخلیه آب از طریق شبکه فاضلاب یا تانکرهای مخصوص انجام می شود البته دولت اقدماتی انجام داده است اما می‌طلبد تلاش‌ها افزایش یابد.

ساری یادآور شد: وزارت کشور باید پاسخ دهد که چرا شهرداران از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و حتی وظایف خود را انجام نمی دهند؛ ساخت تصفیه‌خانه جدید فاضلاب اهواز در سال 96 در شورای عالی اقتصاد تصویب شد و قرار بود در سال 99 این پروژه به اتمام برسد اما متاسفانه با توجه به روند فعلی و به دلیل عدم پیش‌بینی اعتبارات به نظر می‌رسد این پروژه به نتیجه نرسد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: استان خوزستان در سال 97 بیش از صد درصد درآمد وصولی خود را محقق کرد اما در زمان پرداخت ها تنها 46 درصد بودجه آن تخصیص یافت که بخش اعظم آن به شکل اسناد و بخش اندک آن هم به صورت نقدی بود که عمدتا صرف امور جاری مانند حقوق کارمندان و پرسنل شد و پروژه‌های عمرانی مغفول ماند بنابراین انتظار می رود مسئولان استانی این مشکل را با سازمان برنامه و بودجه حل کنند و همچنین سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه ای به پروژه های عمرانی خوزستان داشته باشد تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.