۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازگویی توانمندی تولید داخل در پایتخت نفت و انرژی/ در اوج تحریم‌ها به خوزستان دلگرمیم

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۷
کد خبر: 402402
بازگویی توانمندی تولید داخل در پایتخت نفت و انرژی/ در اوج تحریم‌ها به خوزستان دلگرمیم

در اوج تحریم‌ها، خوزستان مانند همیشه گرم و استوار پذیرای صنعت‌گران داخلی در حوزه تجهیزات نفت است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ از اهواز بارانی این گزارش تهیه می‌شود، از رویدادی که در روزهای سخت تحریم‌های ظالمانه، چشم امید صنعت نفت است. درحالی پس از چهار روز تلاش و فعالیت، یازدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت به کار خود پایان می‌دهد که ۲۶۰ شرکت از تمام ایران سربلند در این رویداد هرچه را در یک سال گذشته در کارنامه دستاورد خود ثبت کرده بودند، به عرصه ظهور رساندند.

در این رویداد که گوشه کوچکی از توانمندی صنعتگران داخلی در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت به نمایش گذاشته شد، ۲۶۰ شرکت از۱۰ استان کشور شامل خوزستان، تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و البرز همچون یک خانواده در کنار هم حضور یافتند.

از در ورودی محل برگزاری نمایشگاه، با پذیرایی گرم عوامل اجرایی، به گشت و گذار در این محوطه تشویق می‌شویم. در ابتدا سالن کارون قرار دارد که شرکت‌ ملی نفت، ملی حفاری و چند شرکت بزرگ دیگر در آن حضور دارند. مصاحبه با مدیران حاضر در این سالن یک نکته مشترک دارد، “هستیم که بمانیم”.

 کمی آن‌طرف‌تر، سالن خرمشهر به چشم می‌خورد که شرکت‌هایی همچون استصنا در آن قرار گرفته‌اند. سالن امام رضا نیز پذیرای شرکت‌های دانش‌بنیان و نودای عرصه صنعت نفت است.

اما امروز در هوایی ابری و توام با باران به دور از آلودگی تهران، اختتامیه این رویداد نفتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار شد. در این مراسمسید محمد طباطبایی نژاد، مدیرکل حقوقی وزارت نفت بیان کرد: برگزاری نمایشگاه یک مساله مهم در امور تجاری است و می تواند یک امر اساسی در زنجیره تولید باشد و باید به صورت جدی به این بحث توجه شود.

وی افزود: در بحث مبارزه با تحریم ها، دو مساله دور زدن تحریم ها و مصون سازی در مقابل تحریم ها مورد نظر کشور بوده است و از این دو راه با تحریم های ظالمانه مقابله شد.

 مدیرکل امور حقوقی وزارت نفت تصریح کرد: در بحث مصون سازی در مقابل تحریم ها، باید نسبت به ارتقا و توانمندسازی شرکت های داخلی تلاش شود. در این زمینه نقش صنعت نفت در این حوزه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی همچنین در مورد روش‌های جدید خرید گفت: با نظر وزیر نفت، قرار است تا روش خرید تضمینی کالای سازندگان مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد و این مساله برای رفع دغدغه سازندگان بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: یکی از دغدغه های اساسی بحث تعادل سازی در قراردادها است و در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا با رویکرد تحلیلی بتوانیم سیاست گذاری خوبی در حوزه قراردادی داشته باشیم. در این راستا تلاش خواهیم کرد تا  مدل‌های قراردادی در حوزه صنعت نفت را به‌روزرسانی کنیم.

پس از سخنان مدیرکل امور حقوقی وزارت نفت، مراسم اختتامیه با اهدای لوح سپاس به شرکت‌های برتر در حوزه تجهیزات صنعت نفت پایان یافت و اینگونه پرونده یازدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان با نامی نیک بسته شد.