۰ نفر

هلند به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می‌پیوندد

۹ آذر ۱۳۹۸، ۰:۵۷
کد خبر: 398194
هلند به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می‌پیوندد

دولت هلند روز جمعه اعلام کرد با اعزام یک ناو به آب‌های خلیج فارس به طرح ابتکاری فرانسه برای تشکیل یک ائتلاف دریایی اروپایی در این منطقه خواهد پیوست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت هلند روز جمعه اعلام کرد با اعزام یک ناو به آب‌های خلیج فارس به ائتلاف دریایی اروپا خواهد پیوست. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد یک ناو نیروی دریایی را برای پیوستن به ائتلاف اروپایی تحت ابتکار فرانسه روانه آب‌های خلیج فارس خواهد کرد. مأموریت این ائتلاف، محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در آب‌های خلیج فارس عنوان شده است.

در این بیانیه خاطرنشان شده این ناو به همراه بالگرد مستقر روی آن از اواخر ماه ژانویه تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ برای «افزایش امنیت دریایی در منطقه خلیج [فارس]» در این منطقه حضور خواهد داشت. 

«مارک رات»، نخست‌وزیر هلند در جمع خبرنگاران گفت: «تأمین عبور و مرور آزاد و ایمن در آب‌های خلیج فارس بسیار مهم است. هلند از مشارکت در این طرح خرسند است.»

دولت هلند علاوه بر این اعلام کرده چندین نیرو را برای استقرار در مقر فرماندهی این ائتلاف روانه ابوظبی خواهد کرد. 

کشورهای اروپایی درخواست آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی علیه ایران را رد و به جای آن طرحی مشابه با هدف ادعایی محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس راه‌اندازی کرده‌اند.