۰ نفر

از محل درآمد یارانه‌های سوخت، سبد خانوار را تقویت کنیم

۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۰
کد خبر: 398153
از محل درآمد یارانه‌های سوخت، سبد خانوار را تقویت کنیم

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: لازم است که از محل درآمد یارانه‌های سوخت، سبد خانوار را تقویت کرده و درصدی از این منابع را هم در حوزه تولید کالاهای اصلی هزینه کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی با اشاره به راهکار فوری تنظیم بازار و نظارت بر قیمت کالا‌ها و خدمات، گفت: پس از شوک قیمت حامل‌های انرژی به ویژه افزایش قیمت بنزین، شاهد اثراتی روی بازار هستیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که چون صرفا افزایش قیمت در حامل‌های انرژی و در حوزه بنزین رخ داده است، در مابقی امور هیچ دخل و تصرفی نداشتیم چرا که این مسئله قطعا می‌تواند روی سایر کالا‌ها اثر بگذارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین یک فاکتور کلی در تاثیر پذیری بازار است، تصریح کرد: در این شرایط ما باید تدابیری اتخاذ کنیم که آثار افزایش قیمت‌ها به حداقل برسد و مردم هم به این باور برسند که سیستم‌های نظارتی می‌توانند جلوی افزایش بی رویه قیمت‌ها را بگیرند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گام نخست باید اعتماد و امید را به جامعه تزریق کنیم، افزود: به هر حال صنعت ما باید در کنار حاکمیت بماند و اگر قرار است افزایش قیمتی حاصل شود این افزایش قیمت باید متعادل و مناسب باشد.

قربانی تصریح کرد: لازم است که از محل درآمد یارانه‌های سوخت، سبد خانوار را تقویت کنیم و درصدی از این منابع را در حوزه تولید کالاهای اصلی هزینه کنیم.

وی تاکید کرد: دولت باید مازاد منابع اجرای طرح مدیریت سوخت را در اختیار تولید و صنعت قرار دهد و منابع آن را در سبد معیشتی مردم بگنجاند.