۰ نفر

چانه‌زنی روسیه با اوپک درباره سهمیه‌ تولید نفت

۶ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۴۵
کد خبر: 397797
چانه‌زنی روسیه با اوپک درباره سهمیه‌ تولید نفت

وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: در نشست رسمی آتی اوپک و متحدانش، این گروه ممکن است درباره تغییر سهمیه‌های تولید نفت گفت و گو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، الکساندر نواک در پاسخ به این پرسش که آیا در نشست اوپک پلاس درباره سهمیه تولید کمتر برای روسیه بحث خواهد شد، گفت: ما مذاکرات درباره مسائل مختلف را منتفی نمی‌دانیم.

توافق کاهش تولید فعلی اوپک پلاس برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا پایان مارس سال ۲۰۲۰ ادامه دارد. تولیدکنندگان مشارکت کننده در این توافق در اوایل دسامبر برای مذاکره درباره وضعیت بازار و در شرایطی که قیمت نفت در حدود ۶۲ دلار در هر بشکه در نوسان مانده است، با یکدیگر دیدار می‌کنند.

تحت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا می‌شود، روسیه متعهد شده است تولید خود را از سطح ۱۱.۴۲ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۸، به میزان ۲۳۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

تولید نفت روسیه در طول سال میلادی جاری نوسان داشته و این کشور از اوت بالاتر از سهمیه خود، نفت تولید کرده است. نواک اوایل ماه میلادی جاری گفت که کاهش تولید روسیه در اکتبر تنها ۲۱۱ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه اخیرا اظهار کرده‌اند روسیه در دیدار آینده با اوپک بعید است با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند اما ممکن است در همراهی با عربستان سعودی، برای تمدید توافق کاهش تولید متعهد شود و اوپک و متحدانش احتمالا در دیدار ماه آینده خود توافق کاهش تولید را تا اواسط سال ۲۰۲۰ تمدید خواهند کرد.