۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حرکت بی‌رمق نفت در هفته‌ای که گذشت/ آینده پُرابهام جنگ تعرفه‌ای

۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 396716
حرکت بی‌رمق نفت در هفته‌ای که گذشت/ آینده پُرابهام جنگ تعرفه‌ای

قیمت انواع نفت خام در هفته ای گذشته تقریبا بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته حرکت کرد که نبود چشم انداز روشن از آینده جنگ تجاری، کارشناسان را از تحلیل قیمت ها درمانده کرده است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، تغییر قیمت انواع نفت خام چندان محسوس نبود و دو شاخص مهم نفتی دقیقا در محدوده ارقام ابتدای هفته به کار خود پایان دادند.

در این بین هر بشکه نفت خام برنت در پایان معاملات روز جمعه دقیقا در محدوده ارقام ابتدای هفته و در عدد 62 دلار و 37 سنت به کار خو پایان داد. البته کمترین قیمت نفت برنت در هفته گذشته در محدوده 60 دلار و 20 سنت بود که دلیل آن را عقب نشینی آمریکا در مذاکرات تجاری عنوان کردند.

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته در رقم 57 دلار و 77 سنت متوقف شد.

در بین مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، ناخوشایندی های اقتصادی ناشی از جنگ تجاری همچنان بیشترین تاثیر را بر قیمت طلای سیاه داشته است.

در این رابطه رویترز گزارش داده است که عدم پیشرفت جدی در مذاکرات تجاری سبب بروز نگرانی هایی در میان سرمایه گذاران شده و این در حالی است که آن ها امیدوار به تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدانش بودند.

از سوی دیگر با جدی شدن تاثیرپذیری دو اقتصاد بزرگ دنیا از ادامه جنگ تجاری، تحلیلگران بر این باور بودند که هر دو سمت این جنگ تمایلی به ادامه آن نداشته باشند. همچنین گزارش ها حاکی از آن است در این جنگ 20 ماهه، شاخص های اقتصادی آمریکا نسبت به چین افت بیشتری را تجربه کرده و سردمداران این کشور را به مذاکره برای پایان جنگ سرد تجاری راغب کرده باشد.

اما گزارش ها حاکی از آن است که در هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد مذاکره از سوی رئیس جمهور چین را رد کرده و همین موضوع سبب عقب نشینی قیمت نفت از سقف 63 دلار و 75 سنت شده است.