۰ نفر

سهمیه کدام خودروها بر اساس پیمایش افزایش می‌یابد؟

۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۱۷
کد خبر: 395248
سهمیه کدام خودروها بر اساس پیمایش افزایش می‌یابد؟

همزمان با آغاز سهمیه‌بندی سوخت، عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خبر داد که تا دو ما آینده با اجرای سیستم پیمایش،سواری‌های عمومی بین‌شهری و وانت‌های برون‌شهری بر اساس پیماش سهمیه واقعی را دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مهران قربانی»  گفت: سهمیه وانت‌های برون شهری که معمولا جزو گروه پرمصرف و مشغول حمل کالا هستند ۳۰۰ لیتر تعیین شده است اما با اجرای قانون پیمایش امکان اضافه شدن سهمیه آنها وجود دارد.

وی گفت:برای وانت‌های دوگانه سوز نیز این سهمیه ۱۲۰ لیتر در هرماه است.

معاون سازمان راهداری و حملو نقل جاده ای توضیح داد: از طریق اجرای سیستم پیمایش اعداد واقعی مصرف سوخت وانت بارها به دست می آید و اختصاص سهمیه بنزین آنها واقعی‌تر خواهد شد.

قربانی گفت: بر اساس مصوبه سازمان راهداری مطابق پیماش انجام شده و بر اساس بارنامه‌های صادره امکان افزایش سهمیه ماهانه وانت بارها وجود دارد.

وی گفت: در بخش مسافری نیزبرای سواری‌های عمومی بین شهری ۷۵۰ لیتر بنزین ماهانه درنظر گرفته شده است و برای دوگانه سوزها ۴۵۰ لیتر به صورت ماهانه شارژ خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خبر داد: در ۲ ماه آینده با مشارکت کانون سراسری سواری‌های کرایه موضوع پیماش را به مرحله اجرا درمی آوریم تا به رانندگانی که عملکرد بیشتری دارد کمک کنیم و پاسخگوی نیازهای آنها باشیم.

قربانی اضافه کرد: سازمان راهداری پیش تر در بخش شناسایی واقعی رانندگان برای اختصاص سهمیه لاستیک و بیمه تکمیلی از سیستم پیمایش استفاده کرده بود و تصمیم دارد در بخش سهمیه بندی بنزین نیزاز این روش استفاده کند.

وی توضیح داد: اگر خودرویی از ناوگان سواری کرایه واقعاً پیمایش داشته باشد و مسافر جابه‌جا کند و نیاز به سوخت بیشتری داشته باشد، متناسب با این پیمایش سوخت بیشتری هم به آن اختصاص می‌یابد.

معاون حمل‌و نقل سازمان راهداری خبر داد که سهمیه فوق از ابتدای آذرماه با احتساب یک هفته پایانی آبان‌ماه در کارت‌های سوخت خودروها اعمال خواهد شد.