۰ نفر

رئیس انجمن قیر در گفتگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

صادرات قیر ممنوع نیست/ تداوم فعالیت باوجود موانع

۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 395000
صادرات قیر ممنوع نیست/ تداوم فعالیت باوجود موانع

در پی اظهارات یکی از اعضای کمیسیون بودجه مجلس در خصوص ممنوعیت صادرات قیر، رئیس انجمن قیر ایران این موضوع را رد کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ هفته گذشته محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، صادرات قیر را تا زمانی‌که تمام نیاز داخل تامین نشود، ممنوع اعلام کرد. 

از سوی دیگر اما محسن ورزشکار رئیس انجمن قیر ایران ضمن رد این مطلب گفت: در حال حاضر هیچ ممنوعیتی برای صادرات قیر وجود ندارد و شرکت‌های قیرساز منع قانونی برای صادرات محصول خود ندارند.

وی با تاکید بر اینکه صادرات قیر در حال حاضر انجام می‌شود گفت: باوجود موانع بسیار بر سر راه فروش و صادرات این محصول، تولیدکنندگان قیر با تمام تلاش در جهت تولید و صادرات قیر ایران فعالیت می‌کنند.

این درحالی است که حسینی نماینده مجلس با اشاره به ممنوعیت صادرات قیر به منظور تامین نیاز داخلی، اعلام داشته بود:  تبصره یک قانون بودجه سال ۹۸ که درباره تحویل قیر رایگان است، فراز و نشیب‌های نشیب های بسیاری را طی کرد، از آنجایی که در این تبصره مقدار قیر و اعتبار مورد نیاز برای تامین آن پیش بینی شده بود، دولت در اجرا با ابهام روبرو شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مجدد، به رفع ایرادات تبصره(1) قانون بودجه 98 پرداخت، اظهار کرد: براساس اصلاحیه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات دولت مکلف است ۶هزار میلیارد تومان برای تامین قیر مصرفی و سایر هزینه‌های آسفالت مورد نیاز طرح‌های دستگاه‌های اجرایی متن تبصره 1 قانون بودجه اعم از وزارت راه و شهرسازی، سازمان جنگل‌ها و مراتع، شهرداری‌ها، سازمان نوسازی مدارس و بنیاد مسکن پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص تکلیف شرکت ملی نفت نیز گفت: شرکت ملی نفت مکلف است، نسبت به تامین قیر و VB مورد نیاز طرح‌های عمرانی اقدام کند، در واقع صادرات تا زمان تامین نیاز داخلی ممنوع است که این امر به کاهش قیمت قیر کمک کرده و نگرانی شرکت‌های قیرساز مبنی بر صادرات VB توسط پالایشگاه‌ها برطرف می‌شود.