۰ نفر

استقرار نیروهای آمریکا در میادین نفتی سوریه معادل دزدی است‌

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 394000
استقرار نیروهای آمریکا در میادین نفتی سوریه معادل دزدی است‌

وزیر امور خارجه روسیه گفت استقرار نیروهای آمریکا در میادین نفتی سوریه غیر قانونی و معادل دزدی است و نشانه خوبی برای آینده این کشور جنگ زده نیست.

 به گزارش نیوزویک، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت استقرار نیروهای دونالد ترامپ در میادین نفتی سوریه غیر قانونی است و نشانه خوبی برای آینده این کشور جنگ زده نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرگئی لاوروف، در گفتگو با خبرنگاران گفت طرح ترامپ معادل دزدی است.

 600 نیروی آمریکایی در حال حاضر در میادین نفتی سوریه در شرق این کشور مستقر هستند تا از آن محافظت کنند.  مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت این سربازان در این منطقه می مانند تا به جلوگیری از شورش داعش کمک کنند.

 آمریکا تا ماه گذشته هزار سرباز در شمال شرق سوریه داشت. ترامپ ناگهان تصمیم گرفت این نیروها را از پایگاه های خود در نزدیکی مرز ترکیه خارج سازد. با این کار نیروهای‌مخالفت دولت سوریه با هدایت کردها در مقابل حمله ترکیه تنها ماندند.

 با عقب نشینی نیروهای آمریکایی به عراق، گزارشات نشان داد که ترامپ قصد دارد بخشی از این سربازان را برای حفاظت از میادین شرقی سوریه نگه دارد. دونالد ترامپ بعد این طرح را تایید کرد.

 ولی پنتاگون تاکید کرد که دلیل استقرار این نیروها ادامه عملیات های ضد داعش است که با خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی به دستور ترامپ و حمله بعدی ترکیه متوقف شده بود. ترامپ در مورد استقرار آمریکا در مناطق نفتی سوریه کاملا واضح بود.

 ماه گذشته ترامپ گفت قصد داشته اکسون موبیل و سایر شرکت‌های آمریکایی را برای کار در این میادین نفتی به سوریه بیاورد. وی گفت می خواهد یک شرکت آمریکایی وارد عمل شود و کار را درست انجام دهد و ثروت آن را توزیع کند.

 در اوایل ماه جاری، ماریا زاخارروا، سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه گفت آمریکا می تواند هر ماه 30 میلیون دلار از نفت سوریه را قاچاق کند.

 وی تاکید کرد که نیروهای ترامپ نفت را از شمال شرق سوریه بیرون میبرند و این عمل مجرمانه خود را با ادعای جنگ علیه داعش پوشش می‌دهند.

 سوریه ذخایر نفتی قابل توجهی دارد که بیشتر آن در مناطقی نزدیک به عربستان و عراق قرار دارند. تاسیسات نفتی این کشور طی تقریبا هشت سال جنگ ویران شده و تولید نفت آن 90 درصد کاهش یافته است.

 سوریه سال گذشته می توانست حدود 24 هزار بشکه در روز نفت استخراج کند که با قیمت فعلی نفت حدود 1.5 میلیون دلار قیمت دارد.