۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش وزارت نیرو از آبگیری سدها/ هشدار در خصوص لایروبی انهار

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵
کد خبر: 392388
گزارش وزارت نیرو از آبگیری سدها/ هشدار در خصوص لایروبی انهار

مسئولین وزارت نیرو و هواشناسی، آخرین گزارش ها از آبگیری سدهای کشور و پیش بینی بارندگی سال جاری را در کمیسیون انرژی مجلس ارائه کردند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس که با حضور وزیر نیرو، مسئولان و کارشنـاسـان وزارت نیرو، سازمان هواشناسی کشور و سازمان مدیریت بحران تشکیل شد، گزارش آخرین وضعیت آبگیری سدها و پیش بینی بارندگی در فصول پاییز و زمستان به سمع اعضای کمیسیون انرژی مجلس رسید.

در این رابطه سکینه الماسی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی در پاییز امسال شاهد بارش های قابل توجه خواهیم بود که البته زمستان کم بارش، تا حدی به کمک سدها خواهد آمد.

وی افزود: در مجموع ظرفیت آبگیری سدهای کشور برابر با 50 میلیارد متر مکعب است که تا کنون 51 درصد این حجم آبگیری شده است. همچنین در گزارش وزارت نیرو به 115 سد استراتژیک از جهت آبگیری اشاره شد که در حدود 60 درصد سدهای کشور را تشکیل می دهند.

الماسی همچنین به بارش های سال گذشته اشاره کرد و گفت: مسئولین وزارت نیرو این امیدواری را دادند که با توجه به بارندگی بالاتر از حد نرمال پاییز امسال، سیلاب های مخرب همچون فروردین ماه نخواهیم داشت. وی افزود: البته باید یادآور شد که بارش های حدی که سبب بوجود امدن سیل سال جاری بود تنها از 15 روز قبل قابل پیش بینی بوده و از الان نمی توان برای ان ها تمهیداتی در نظر گرفت.

در ادامه غلامرضا شرفی دیگر عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز گفت: در این جلسه مسئولین وزارت نیرو به تشریح آخرین وضعیت سدها و لایروبی انهار پرداختند که البته متاسفانه عدم رسیدگی به لایروبی انهار تا این فصل از سال جای سوال دارد.

وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس در این جلسه از مسئولین وزارت نیرو خواستند تا اقدامات لازم جهت پیشگیری وقوع سیلاب های مخرب را اجرایی کند.