۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش قیمت نفت ادامه یافت/طلای سیاه امیدوار به آتش بس جنگ تجاری

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵
کد خبر: 392231
جهش قیمت نفت ادامه یافت/طلای سیاه امیدوار به آتش بس جنگ تجاری

با وجود تداوم افزایش عرضه در بازار جهانی نفت خام از سوی آمریکا، انتشار اخباری در خصوص دیدار روسای جمهور چین و آمریکا سبب افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در اولین روز معاملاتی هفته، بازارهای جهانی شاهد جهش بیش از 1.5 درصدی انواع قیمت نفت بودند. این در حالی بود که آمارهای دولت آمریکا در هفته گذشته نشان داد تولید نفت این کشور در ماه اوت امسال ۶۰۰ هزار بشکه افزایش داشته و به رقم بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

از سوی دیگر، نظرسنجی خبرگزاری رویترز نشان داد تولید روزانه نفت اوپک در ماه اکتبر امسال ۶۹۰ هزار بشکه نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشته است.

ولی خبر مهمی که دلیل اصلی تداوم افزایش قیمت نفت از روزهای پایانی هفته گذشته تا کنون شد، گزارش هایی از احتمال دیدار روسای جمهور چین و امریکا بود.

در این رابطه روز جاری وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این دو رئیس جمهور در آینده نزدیک دیدارهایی در خصوص حل و فصل منازعات تجاری و آتش بس جنگ تعرفه ای خواهند داشت. البته در این اطلاعیه اشاره ای به زمان و مکان دیدار نشده است.

از همین رو قیمت نفت برنت در روز جاری با جهش 1.7 درصدی به رقم 62 دلار و 57 سنت افزایش یافت گه یک دلار بالاتر قیمت نفت در ایتدای هفته گذشته است.

WhatsApp Image 2019-11-04 at 4.35.47 AM

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با رشد 0.94 درصدی به رقم 56 دلار و 90 سنت افزایش یافت.

WhatsApp Image 2019-11-04 at 4.35.46 AM

گفتنی است در حال حاضر بیشترین عامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، تعیین نقشه راه جنگ تجاری بوده که با اوج گرفتن آن شاهد افت تقاضا و کاهش شدید قیمت نفت هستیم. حال به نظر می رسد با شکوفایی صنعت نفت امریکا و تبدیل شدن این کشور به صادرکننده نفت، عزم ترامپ به افزایش قیمت نفت جزم شده است.