۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تا پایان سال نداریم/ بررسی پیشنهاد افزایش قیمت از سوی دولت در کمیسیون انرژی

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبر: 392209
افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تا پایان سال نداریم/ بررسی پیشنهاد افزایش قیمت از سوی دولت در کمیسیون انرژی

درحالی نمایندگان مجلس بر عدم افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در سال جاری تاکید داد که اخبار حاکی از آن است که پیشنهاد افزایش قیمت بنزین در سال اینده در قالب سه طرح در دست بررسی کمیسیون انرژی مجلس است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ اخیرا مباحثی در خصوص آغاز سهمیه بندی بنزین در سال جاری مطرح شده که نگرانی هایی را در میان اقشار جامعه پدید آورده است. اما نمایندگان مجلس در هر نوبت مخالفت خود را با افزایش قیمت بنزین در سال جاری اعلام کرده اند.

در این رابطه قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: یقینا تا پایان سال افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین نخواهیم داشت چراکه کمیسیون انرژی در جلسات متعددی که با وزارت نفت برگزار کرد بر این مبنا هستند که تا پایان سال جاری اضافه قیمتی برای بنزین در نظر گرفته نشده است.

وی در خصوص کارت سوخت نیز گفت: این کارت به معنای سهمیه بندی بنزین در سال جاری نبوده و صرفا برای کنترل میزان مصرف سوخت در سطح کشور است. به گفته ساعدی بازگشت مجدد کارت سوخت به معنای سهمیه بندی در سال جاری نبوده و دولت در تلاش است تا قاچاق سوخت از این مجرا را کنترل کند.

ساعدی در ادامه گفت: پیشنهاد افزایش قیمت سوخت برای سال آینده  از سوی دولت مطرح شده که این در قالب سه طرح به کمیسیون انرژی اعلام شده اما همچنان کمیسیون انرژی در حال بررسی این طرح ها است. وی با تاکید بر این که همچنان نمایندگان عضو کمیسیون انرژی بر این باور است که نباید با افزایش قیمت بنزین بر دردهای مردم اضافه کرد. چراکه افزایش قیمت سوخت رابطه مستقیمی با رشد قیمت سایر کالاها در سبد مصرفی خانوار داشته و می تواند تاثیر بسزایی در گرانی مجدد داشته باشد.