۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جلسات مجلسی‌ها برای پیشگیری از بحران سیلاب/ هشدارهای هواشناسی جدی گرفته شود

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 391033
جلسات مجلسی‌ها برای پیشگیری از بحران سیلاب/ هشدارهای هواشناسی جدی گرفته شود

با آغاز فصل بارندگی و پیش بینی های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه های بارشی نسبتا قوی، نمایندگان مجلس طی جلساتی با حضور مسئولان وزارت نیرو به بحث و بررسی پیرامون آب‌گیری سدها باتوجه به پیش بینی هواشناسی خواهند پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین، با شوع فصل بارندگی و افزایش ریسک ناشی از بالا آمدن آب پشت سدها، منطقی است که از هم اکنون مسئولان حوزه وزارت نیرو در زمینه آب‌گیری سدها باتوجه به پیش بینی های هواشناسی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

چراکه یک از اصلی ترین دلایل بروز فاجعه سیلاب فروردین ماه سال جاری، عدم توجه به هشدارهای هواشناسی در زمستان و ورود سامانه بارشی قوی به کشور در آستانه بهار بود که مسئولان را غافلگیر کرد.

از این رو نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس در برنامه هفته آینده خود با حضور مسئولان وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران کشور به بحث و بررسی آب‌گیـری سـدها و پیـش‌بینی بـارنـدگی‌هـا در سال جـاری خواهند پرداخت.

گفتنی است در روزهای اخیر نیز بارندگی‌های نه چندان شدید در استان لرستان سبب تخریب برخی راه های ارتباطی روستایی و از بین رفتن دام و ذخیره علوفه در این مناطق شده است. از این رو نمایندگان استان لرستان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود و عدم لایروبی راه آب ها، خواستار برگزاری جلسات کارشناسی برای جلوگیری از بروز بحران پس از سیلاب شده اند.