۰ نفر

افزایش خروجی سدهای کشور برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی

۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
کد خبر: 390523
افزایش خروجی سدهای کشور برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی

از ابتدای مهرماه تاکنون مدیریت بهره برداری سدهای کشور همچنان روند تخلیه آب موجود در مخازن خود را در دستور کار قرار داده‌اند تا برای مهار سیلاب‌‌های احتمالی آماده باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از تسنیم، درحالی که به گفته مسئولان وزارت نیرو در ابتدای پاییز، سازمان هواشناسی میزان بارش‌های پاییز امسال را نرمال پیش بینی کرده بود، آنچه حجم بارش‌های یک ماه نخست سال آبی جاری نشان می‌دهد حکایت از بارش‌های بیش از نرمال دارد.

طبق گزارش رسمی وزارت نیرو، هم‌اکنون 52 درصد از حجم مخزن سدهای کشور پر بوده که این رقم سال گذشته در همین بازه زمانی حدود 38 درصد بوده است.

از ابتدای مهرماه تاکنون مدیریت بهره برداری سدهای کشور همچنان روند تخلیه آب موجود در مخازن خود را در دستور کار قرار داده‌اند تا برای مهار سیلاب‌‌های احتمالی آماده باشند. در طی یک ماه اخیر میزان خروجی از سدهای کشور بیش از چهار میلیارد مترمکعب بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر از میان 193 سد بزرگ کشور حدود 71 سد مهم کمتر از 40 درصد پرهستند و تنها یک درصد سدهای بزرگ کشور بیش از 90 درصد آب دارند. از این رو ظرفیت مناسبی از مخزن سدهای کشور به منظور کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی در سال آبی 98-99 اختصاص پیدا کرده است.

قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از رشد 33 درصدی بارندگی‌ها نسبت به میانگین 51 ساله کشور خبر داد و گفت:  خروجی سدهای کشور به منظور مدیریت سیلاب‌های احتمالی افزایش یافته است.