۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برنت ناتوان از ورود به ۶۰دلار/ نشانه‌هایی کم رنگ از یک توافق مبهم

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۸
کد خبر: 388435
برنت ناتوان از ورود به ۶۰دلار/ نشانه‌هایی کم رنگ از یک توافق مبهم

قیمت نفت در پی انتشار اخبار مثبت و منفی از سوی آمریکا و چین همچنان در کانال ۵۹ دلار نوسان می کند و نشانه‌هایی از رشد بلند مدت قیمت‌ها دیده نمی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت نفت پس از آنکه خبر افزایش ذخایر نفت آمریکا منتشر شد، با کاهش یک دلاری روبرو شد اما مجددا با خبر امیدوار کننده چین نسبت به پایان جنگ سرد تجاری، کمی از افت قیمت ها جبران شد.

در این بین تاکنون هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با اندکی رشد نسبت به روز گذشته در محدوده ۵۹ دلار و ۱۰ سنت معامله می شود.

شاخص وست تگزاس اینترمیدیت نیز با همگام با برنت در حال حاضر کمی از افت دیروز خود را جبران کرده و به رقم ۵۳ دلار و ۲۷ سنت رسیده است.

گزارش ها حاکی از آن است  ذخایر نفت خام آمریکا 10.5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته و در هفته منتهی به 11 اکتبر به 432.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این موضوع همواره یکی از عوامل هم‌افزایی در کاهش قیمت نفت در کنار افت تقاضای جهانی محسوب می شود چراکه هم اکنون نبود تقاضای بالقوه قوی از سوی مشتریان عمده نفت خام هرگونه تلاشی برای افزایش قیمت نفت را بی اثر می کند.

از سویی دیگر اما انتشار آمارهای نگران کننده از اقتصاد آمریکا نیز مزید بر کاهش قیمت نفت در بلندمدت بوده و نبود چشم‌انداز روشن از توافق میان چین و آمریکا بر این نگرانی دامن می زند. گزارش ها حاکی از آن است خرده‌فروشی در این کشور در ماه سپتامبر برای اولین بار طی 7 ماه گذشته کاهش یافته است. رشد اشتغال و فعالیت در بخش خدمات هم پایین آمده است.

این ها همه در حالی است که دو کشور حداقل در ظاهر ادعا می کنند که در آینده نزدیک به توافقی برای کاهش تنش های تجاری خواهند رسید ولی اطلاعات منتشر شده از این پیش توافق چندان مبهم است که نمی تواند تاثیر جدی بر افزایش قیمت نفت بگذارد.