۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

محیط زیست در برابر انتقال آب خزر به فلات مرکزی کوتاه آمد/ادامه کار با وزارت نیرو

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبر: 387885
محیط زیست در برابر انتقال آب خزر به فلات مرکزی کوتاه آمد/ادامه کار با وزارت نیرو

درحالی بارها نمایندگان مجلس و اهالی شهرهای شمالی کشور مخالفت خود را با انتقال آب خزر به فلات مرکزی اعلام کرده اند که سازمان محیط زیست اخیرا اجرای این پروژه را از لحاظ الزامات زیست محیطی بلامانع دانسته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، از سال گذشته که رئیس جمهور در سفر به سمنان خواستار تسریع در انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران شد، مخالفت نمایندگان استان های شمالی در مجلس با این طرح بالا گرفت. همچنین کارشناسان محیط زیستی بازها بر تاثیرات مخرب این انتقال تاکید کرده اند.

اما اخیرا نشستی با حضور مسئولان وزارت نیرو، مجریان طرح و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در این سازمان در مورد سرانجام پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی برگزار شد که پس از این این نشست، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بلامانع بودن اجرای این پروژه را به وزارت نیرو اعلام کرد.

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن نامه ای بلامانع بودن اجرا شدن این پروژه را به وزارت نیرو اعلام کرده است. همچنین مطابق با این نامه، ضوابط اجرایی زیست محیطی مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی، تا یک‌ماه اینده به وزارت نیرو اعلام می‌شود.

WhatsApp Image 2019-10-15 at 03.51.43

حال باید دید آن دلایل زیست محیطی که به خاطرشان سال ها است که پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران ردیف بودجه نگرفته است چگونه حل و فصل شده و قرار است وزارت نیرو چه تدابیری در این خصوص اتخاذ کند؟