۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برنت در آستانه بازگشت به زیر 60دلار/ شروع به کار منفی بازارهای جهانی نفت

۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 387647
برنت در آستانه بازگشت به زیر 60دلار/ شروع به کار منفی بازارهای جهانی نفت

قیمت نفت در روزهای پایانی هفته گذشته با خوشبینی نسبت به فروکش کردن آتش جنگ تجاری، در محدوده های مثبت متوقف شده بود، امروز را قرمزپوش آغاز به کار کرد.

اقتصادآنلاین - بهروز طاهری؛ پس از آنکه اطلاعات ضعیف و مبهمی از توافق تجاری میان آمریکا و چین منتشر شد، امیدواری به افزایش تقاضای نفت در بازارهای جهانی رو به کاهش گذاشت.

در این میان هر بشکه نفت برنت با افت 60سنتی نسبت به جلسه معاملاتی قبل کار خود را آغاز کرد و هم اکنون در محدوده 60 دلار و 2 سنت معامله می شود.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با عقبگرد 50 سنتی نسبت به روز جمعه در قیمت 54 دلار و 28 سنت دادوستد می شود.

گفتنی است روز جمعه و در پی انتشار اخبار مثبتی از حصول توافق اولیه برای آتش بس جنگ تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت با رشد 3 درصدی روبرو شد. اما در دو روز گذشته با آشکار شدن زوایای پنهان این توافق که مشخص نیست چه زمان برای رسیدن به آن باید برنامه ریزی کرد، تحلیلگران چشم انداز روشنی را برای آینده این توافق متصور نیستند.

از سویی دیگر کارشناسان معتقدند رسیدن به توافق جامع تجاری میان دو قدرت بزرگ دنیا ممکن است مدت ها به طول بی انجامد که این موضوع نیز تاثیر منفی بر افزایش قیمت انواع کامودیتی ها داشت.

اما با وجود تاثیرات منفی اقتصادی حاصل از جنگ تعرفه ای بر چین، تقاضای نفت این کشور با رشد قابل توجهی روبرو بوده است. این کشور در ماه گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2018 بالغ بر 108 درصد رشد واردات نفت را به ثبت رسانده که این موضوع نشات گرفته از افزایش توان تولیدی پالایشگاه های چین است.