۰ نفر

روسیه و عربستان در انتظار قراردادهای بزرگ همکاری نفتی

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۳۴
کد خبر: 386860
روسیه و عربستان در انتظار قراردادهای بزرگ همکاری نفتی

روسیه و عربستان در زمان دیدار پوتین از عربستان چندین قرارداد تجاری و سرمایه گذاری با ارزش صدها میلیون دلار امضا می‌کنند.

به گزارش راشاتودی، سخنگوی کاخ کرملین قبل از سفر ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه به عربستان در ماه اکتبر گفت مسکو و ریاض علاقه ای به قیمت بالای نفت ندارند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دیمیتری پسکوف طی مصاحبه‌ای در همایش هفته انرژی روسیه در مسکو گفت:« ما به همراه عربستان سعودی می خواهیم مطمئن شویم که قیمت نفت از یک حد معقولی بالاتر نرود».

طبق آژانس بین المللی اعتبارسنجی فیچ،  قیمت نفت در ماه های باقی مانده سال 2019 ، 65 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌شود که رقم خوبی برای بسیاری از اعضای اوپک در خاورمیانه است. عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده اوپک است و روسیه رهبر قرارداد ائتلاف اوپک+ .

 قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان هفته انرژی به عربستان سفر کند. کیریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت این دو کشور در زمان اقامت پوتین در عربستان چندین قرارداد تجاری و سرمایه گذاری با ارزش صدها میلیون دلار امضا می‌کنند. وی در حاشیه این اجلاس انرژی اظهار داشت قرارداد های تجاری جدیدی در صنایع نفت، کشاورزی، گردشگری و پتروشیمی بسته خواهد شد.

 وی گفت:« ما قرار است بیش از ده قرارداد جدید سرمایه‌گذاری بین روسیه و عربستان را امضا کنیم. یک نمونه از این قراردادها یک سرمایه گذاری مشترک با آرامکوی عربستان توسط نووامت است. نووامت یک تولید کننده روسی پمپ و یکی از پیشگامان این صنعت است که پمپ مورد نیاز آرامکوی عربستان را تامین می کند».

دمیتریف اشاره ای هم به یک پروژه جدید بسیار جالب کرد که در دیدار با پوتین اعلام می شود ولی هیچ جزئیاتی از آن را ذکر نکرد. وی همچنین گفت قرار است یک قرارداد بزرگ کشاورزی بسته شود.

دیمیتریف اضافه کرد:« عربستان سعودی اخیراً اعلام کرده ممنوعیت محصولات کشاورزی روسیه مخصوصا گندم را لغو می کند بنابراین ما در این سفر قراردادی بزرگ با شرکت سرمایه گذاری کشاورزی و دام عربستان امضا می کنیم». وی همچنین اشاره کرد سرمایه‌گذاری 2.7 میلیارد دلاری که اخیرا با شرکای سعودی انجام شده ،سود دهی خوبی دارد.

 «حالا ما انتظار داریم سرمایه گذاری در پروژه های سعودی را آغاز کنیم از جمله در صنعت گردشگری و پتروشیمی».

 صندوق سرمایه گذاری روسی سعودی که در 2017 تاسیس شد 6 میلیارد دلار سرمایه دارد. این صندوق در پروژه های زیرساختی و انرژی هم در روسیه و هم در عربستان سرمایه گذاری کرده است.