۰ نفر

شرح ۷۲ساعت اول بعد از حمله به تاسیسات آرامکو از زبان وزیر انرژی سعودی

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۹
کد خبر: 385582
شرح ۷۲ساعت اول بعد از حمله به تاسیسات آرامکو از زبان وزیر انرژی سعودی

وزیر انرژی عربستان از ساعات اولیه بعد از حملات اخیر به تاسیسات آرامکو گفت که انصارالله مسؤولیت آن را به عهده گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در همایش انرژی در مسکو اظهار کرد: ۷۲ ساعت اولیه بعد از حمله به دو تاسیسات پالایشگاهی بزرگ نفت عربستان در بقیق و خریص به منزله تمرینی برای من بود.

وزیر انرژی عربستان در اظهارنظری تازه خود گفت: ساعات اولیه حمله به تاسیسات پالایشگاهی آرامکو به نحوی به منزله تمرینی برای من بود، تا تاکید کنم در حال انجام ماموریت محول شده هستم.

بن سلمان، پسر پادشاه عربستان و وزیر انرژی این کشور اضافه کرد: اما اگر حمایت بخش‌های مختلف کشور از شخص ملک سلمان، پادشاه عربستان و خادم حرمین شریفین گرفته تا ولیعهد، بقیه همکارانم در نهادهای مختلف دولتی و شرکت آرامکو و نیز طرف‌های مرتبط با آن نظیر شرکت برق و ایستگاه‌های صنعتی و پالایشگاهی و کل ملت عربستان نبود نمی‌توانستم این ماموریت را به سرانجام برسانم.

وی تصریح کرد: آن هم زمانی که بیش از نیمی از انرژی تولیدی ما متضرر شده و پنج درصد از عرضه نفت‌مان به جهان خسارت دیده است و مهمتر از آن تلاش شد به وجهه تو به عنوان تولید کننده قابل اعتماد، امن و مستقل نفت خدشه وارد شود. طی ۷۲ ساعت اول تلاش کردیم اولین کاری که می‌کنیم بازگرداندن توانمندی‌هایمان، حفظ وجهه و آبرویمان باشد. ما به نحوی مسؤولیت داریم و ماموریت اصلی خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت ایفا می‌کنیم و در مدتی بسیار محدود موفق هم شدیم.

وزیر انرژی عربستان افزود: با تمام جدیت به همه می‌گوییم اگر ما را باور دارید، اتفاق خوبی است اگر ما را باور ندارید از شما می‌خواهیم به دیدار ما بیایید البته ما از تعدادی خبرنگار میزبانی کردیم، از تحلیل‌گران دعوت کردیم برآوردهای ما را بررسی کنند ما برای آنها شرایط سفر به هر منطقه آرامکو را فراهم کردیم، گروهی از شخصیت‌های مهم از کشورهایی به عربستان آمدند. سفیر ما امروز به من گفت، روز اول اعطای ویزای گردشگری شاهد استقبال گسترده‌ای بوده است. ما از سفر همه استقبال می‌کنیم که به منزله حمایت از محوریت ما و تعهدمان به کل جهان به خصوص در زمینه وفاداری‌مان به عرضه امن و قابل اعتماد نفت به جهان است.