۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد؛

حذف نشدن آبونمان از قبض الکترونیکی برق قانونی نیست/ توصل توانیر به طرق مختلف برای جبران هزینه‌ها

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸
کد خبر: 385074
 حذف نشدن آبونمان از قبض الکترونیکی برق قانونی نیست/ توصل توانیر به طرق مختلف برای جبران هزینه‌ها

حذف پُر سر و صدای قبوض کاغذی هیچ تاثیری در کاهش هزینه آبونمان برق مصرفی مشترکین نداشته است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ درحالی قبوض کاغذی برق حذف شده‌اند که همچنان مبلغی بعنوان آبونمان پایه ثابت هزینه‌ها در مبلغ برق مصرفی ماهانه به مشترکین تحمیل می‌شود.از سوی دیگر اخیرا سخنگوی صنعت برق اعلام کرده است که درطرح تبدیل قبوض کاغذی برق به الکترونیکی ،هیچ تغییری درنحوه محاسبه قبوض انجام نشده است.

 این بدان معناست که نحوه محاسبه هزینه برق مشترکان درقبوض الکترونیکی همانند قبوض کاغذی اجرا می شود وبا الکترونیکی شدن قبوض ،هیچگونه تغییری در نحوه محاسبه قبض برق مشترکان انجام نشده است.

اما سوال اینجاست که چرا با حذف قبوض کاغذی و در پی آن حذف هزینه کاغذ و ارسال، همچنان مبلغی ثابت بعنوان آبونمان در قبوض الکترونیکی وجود داشته و با وجود ادعای کاهش این هزینه ها، آبونمان مشتریان کاهش نیافته است؟

در این رابطه جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مدتی است که توانیر و مسئولین برق منطقه‌ای از پایین بودن نرخ برق مصرفی مشترکین شاکی هستند و مداوم اعلام می‌کنند که این مبلغ باید افزایش یابد چراکه از عهده هزینه‌ها برنمی‌آییم.

از سوی دیگر مجلس نیز هیچ افزایش قیمتی خارج از مصوبات را قانونی نمی‌داند. از این رو به نظر میرزایی، حذف نکردن آبونمان از فیش برق مشترکین یکی از راه‌های جبران کردن هزینه‌های توانیر است.

وی اما تاکید کرد که این توجیحات دلیل نمی‌شود که وزارت نیرو و شرکت برق بخواهند با این دلایل از حذف آبونمان صرف‌نظر کنند چراکه هر افزایش و یا کاهش قیمتی باید از مسیر قانون گذر کند.

در نتیجه باید منتظر ماند و دید با تداوم روند الکترونیکی شدن قبوض برق، آبونمان کاهش خواهد یافت و یا توانیر همچنان به طرق مختلف سعی در جبران هزینه‌های خود دارد؟