۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ریزش قیمت نفت متوقف شد/ کند شدن رشد اقتصادآمریکا

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبر: 385071
ریزش قیمت نفت متوقف شد/ کند شدن رشد اقتصادآمریکا

درحالیکه قیمت نفت به ارقام 20 روز گذشته خود بازگشته که انتشار خبر کاهش تولید از سوی بزرگترین تولیدکنندگان نفت از سرعت ریزش قیمت‌ها در بازارهای جهانی کاست.

به گزارش اقتصادآنلاین شب گذشته به دلیل انتشار گزارش‌های ناامیدکننده از رشد اقتصادی آمریکا، قیمت نفت با ریزش 2 دو دلاری مجددا به کانال 57 دلار بازگشت. از این رو شاخص بورس داوجونز آمریکا امشب با یک سقوط  1.15% مواجه شد که دلیل آن آمار مربوط به عملکرد بخش تولید امریکا در ماه سپتامبر بود.

بر طبق گزارش موسسه ISM در ایالات متحده، PMI تولید آمریکا به 47.8 سقوط کرده که در محدوده انقباضی زیر 50 و نشانه کاهش رشد اقتصادی آمریکا است. همچنین این موضوع نرخ اوراق دو ساله آمریکا را بیش از 4.2%-و نرخ 10 ساله را 2.15% پایین آورده و عامل کاهش بیشتر نرخ بهره دلار شد. از سویی دیگر انتشار اخبار فوق سبب افت شدید طلای سیاه و تقویت ارزش طلا زرد تا شد و تا 1486 دلار در هر انس پیش رفت.

این موضوع سبب شد تا قیمت نفت برنت با کاهش دو‌ دلاری به محدوده ۵۶ دلار بازگردد که البته به جهت انتشار گزارش‌هایی از کاهش تولید نفت بزرگترین تولیدکنندگان نفت، کمی از ریزش خود را تا صبح امروز جبران کرد.

گفتنی است تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر به کمترین میزان 8 سال گذشته برابر با 28.9 میلیون بشکه در روز رسید که 750 هزار بشکه در روز کمتر از ماه آگوست است.

تولید نفت آمریکا و روسیه نیز به ترتیب در ماه‌های جولای و سپتامبر کاهش یافته است.

تولید نفت روسیه از 11.29 میلیون بشکه در روز در ماه آگوست به 11.24 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر کاهش یافت هرچند که این رقم هنوز از سطح سهمیه روسیه در توافق بالاتر است.