۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دو روی سکه حوادث پتروشیمی غدیر/ بررسی‌ها از آخرین روند تولید و فروش

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
کد خبر: 383923
دو روی سکه حوادث پتروشیمی غدیر/ بررسی‌ها از آخرین روند تولید و فروش

درحالی پتروشیمی غدیر روزهای پایانی اورهال کوتاه مدت خود را سپری می‌کند که وقوع حادثه آتش‌سوزی مهار شده در این مجتمع و همچنین ارائه گزارش عملکرد تولید و فروش قابل توجه در ماه گذشته، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این روزهای نماد «شغدیر» محسوب می‌شود.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ نماد شرکت پتروشیمی غدیر که این روزها در تعمیرات اساسی محدود به سر می برد، در دو روز پایانی هفته گذشته که رالی صعودی شاخص بورس تهران تداوم داشت، در قیمت های منفی معامله شد. اما دلیل اصلی این افت قیمت مربوط به وقوع حادثه آتش سوزی به دلیل نشت گاز در برج ۵۰۱ این پتروشیمی در چهارشنبه ۳ مهرماه بود که در این حادثه دو کارگر مصدوم شدند.

در این میان همچنین دوهفته قبل نیز در جریان عملیات اجرایی اورهال، مخزن FA103 که به عنوان تانک BLOW DOWN مربوط بهWAST LIQUID فرایندی استفاده می‌شود، سقف مخزن دچار RUPTURE شد. در این حادثه یک نفر از پرسنل شرکت دچار صدمه سطحی شد که  پس از درمان سرپایی  مرخص شد.

اما صورت های مالی و گزارش تولید و فروش شرکت در شهریورماه حاکی از آن است که این شرکت در ماه مذکور بالغ بر 6823 تن محصول تولید کرده که نسبت به میانگین 5 ماه ابتدایی سال جاری، که تقریبا 30 درصد کمتر است و علت آن نیز انجام اورهال 10 روزه در این واحد تولیدی است.

از سوی دیگر اما میزان فروش «شغدیر» در ماه گذشته برابر با 10 هزار و 128 تن گزارش شده که این رقم 35 درصد بالاتر از میانگین مقدار فروش 5 ماه ابتدایی سال است.

البته نرخ فروش محصولات در «شغدیر» رشد 10 درصدی را در ماه شهریور نسبت به میانگین ماه های گذشته نشان می دهد که این موضوع به اضافه افزایش 35 درصدی مقدار فروش در شهریورماه سبب شد تا در مجموع این شرکت بالغ بر 89 میلیارد تومان فروش داشته باشد که 50 درصد بالاتر از میانگین 5 ماهه ابتدایی امسال است.

همچنین از این شرکت خبر رسیده که در نمایشگاه ایران پلاست با عرضه محصول PVC S65 توانسته نرخ فروش این محصول را نسبت به سایر رقبا افزایش داده و در عین حال فروش قابل توجهی را به مشتریان خارجی جدید از جمله کشورهای اروپای شرقی و روسیه داشته باشد.