۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حمایت از ساخت داخل در اولویت صنعت پتروشیمی است/ادامه نشست‌های دوجانبه در ایران پلاست

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۹
کد خبر: 383070
حمایت از ساخت داخل در اولویت صنعت پتروشیمی است/ادامه نشست‌های دوجانبه در ایران پلاست

با حمایت از تولید داخل در صنعت پتروشیمی هم می توان از خروج ارز جلوگیر کرد و هم باتوجه به زمینه فراهم در صنعت پتروشیمی، سبب کاهش سطح بیکاری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز جاری بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با تاکید بر لزوم حمایت از سازندگان ایرانی  از غرفه ماشین سازان در سالن های 6 و 7،  بازدید  واز نزدیک با مدیران این شرکت ها  دیدار و گفتگو کرد و در جریان دستاوردها و فعالیت های انجام شده قرار گرفت.

شرکت های حاضر در این سالن بیشتر سازندگان ماشین آلات تزریق پلاستیک، دستگاه های بازیافت مواد پلاستیکی و یا کنترل کیفیت و همچنین صنایع بسته بندی هستند ه در نمایشگاه حضور فعال داشته و حتی بیشتر ماشین آلات را در ایام نمایشگاه فروختند.

گفتنی است در این میان سازندگان داخلی، مهمترین مشکل را واردات  برخی ماشین آلات از کشورهای دیگر اعلام کردند و با توجه به نامگذاری سال به نام رونق تولید، بر لزوم حمایت جدی از تولیدات داخلی تاکید کردند. 

WhatsApp Image 2019-09-24 at 05.59.11

به گفته اغلب سازندگان، واردات ماشین آلات خارجی  سبب افزایش بیکاری در کشور خواهد شد و این در شرایطی است که برخی از شرکت ها علاوه بر ساخت داخل، ماشین آلات را به کشورهای همسایه و حتی اروپا صادر می کنند.

همچنین در ادامه نشست های B2B در حاشیه نمایشگاه، جلساتی میان اقلیم کردستان عراق با مسئولین ایرانی انجام شد. از جمله نشست مشترک بین شیخ مصطفی شیخ عبدالرحمن، رییس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان با داداشی، مدیر توسعه بازار و امور بین الملل شرکت شهرک های صنعتی تهران امروز و در سومین روز نمایشگاه در محل نشست های B2B انجام شد. در این گفت و گو داداشی از هیات عراقی برای بازدید از واحدهای بزرگ صنعتی تهران دعوت کرد. شیخ مصطفی و هیات همراه، تسهیل و رفع برخی مشکلات مربوط به پرداخت های مالی را از داداشی خواستار شدند.