۰ نفر

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس؛

آسیب‌های محدودیت سوخت‌گیری؛ افزایش حوادث جاده‌ای و آلودگی هوا

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۴
کد خبر: 382529
آسیب‌های محدودیت سوخت‌گیری؛ افزایش حوادث جاده‌ای و آلودگی هوا

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می‌گوید: نحوه استفاده از کارت سوخت در شهرهای مرزی که قاچاق سوخت در آن‌ها بسیار است باید با شهرهای مرکزی متفاوت باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حسین مقصودی با انتقاد به محدود شدن سوخت‌گیری به صرفا 30 لیتر در هر مرحله پس از اجرای طرح احیای کارت سوخت، گفت: به نظر می‌رسد؛ محدود کردن میزان سوخت‌گیری در راستای سیاست مسبوق به سابقه دولت مبنی بر تلاش برای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است اما این سیاست مورد قبول نیست چراکه دولت باید پیش از تلاش برای رسیدن به این هدف، به‌دنبال بومی‌سازی نحوه استفاده از کارت سوخت باشد.

به نظر می‌رسد؛ محدود کردن میزان سوخت‌گیری در راستای سیاست مسبوق به سابقه دولت مبنی بر تلاش برای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین است اما این سیاست مورد قبول نیست چراکه دولت باید پیش از تلاش برای رسیدن به این هدف، به‌دنبال بومی‌سازی نحوه استفاده از کارت سوخت باشد

ضرورت بومی‌سازی کارت سوخت

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در توضیح بومی‌سازی نحوه استفاده از کارت سوخت، افزود: نحوه استفاده از کارت سوخت در شهرهای مرزی که قاچاق سوخت در آن‌ها بسیار است باید با شهری در مرکز کشور متفاوت باشد لذا بومی‌سازی اصل مهمی است که کسی به آن توجه نکرده است.

مخالفت با افزایش یکباره قیمت سوخت

وی ضمن مخالفت با افزایش یکباره قیمت سوخت معتقد است سوخت باید طی 4 ساله گذشته تدریجی افزایش پیدا می‌کرد نه آنکه با توجه به مصرف بالای آن در کشور و افزایش تعداد خودروها حتی یک ریال نیز به این قیمت افزوده نشود.

ایجاد مشکلات بسیار برای مردم در پی محدود کردن سوخت‌گیری

عضو کمیسیون شوراها و  امور داخلی مجلس با اعتقاد به اینکه اگر افزایش قیمت سوخت تدریجی صورت گرفته بود،نرخ تورم به دلیل این افزایش قیمت بالاتر نمی‌رفت، اضافه کرد: اکنون محدود کردن سوخت‌گیری به 30 و حتی 15 لیتر مشکلات بسیاری را برای مردم به‌ویژه در شهرها و روستاهای کوچک با جایگاه‌های سوخت محدود ایجاد کرده است.

افزایش حوادث جاده‌ای، آلودگی هوا و صف‌های طویل ازجمله آسیب‌های محدودیت سوختگیری

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس اضافه کرد: افرادی که از طریق خودرو اشتغال و درآمدزایی دارند نیز با 30 لیتر نه تنها کارشان راه نمی افتد بلکه مجبور شده مسیری طولانی را در روز چند بار طی تا بتوانند به دفعات بیشتر سوخت‌گیری کنند که این مسئله بالا رفتن خطرهای جاده‌ای، آلودگی هوا، ترافیک، صف‌های طویل جایگاه‌های سوخت و هزار و یک مشکل دیگر را به دنبال دارد.