۰ نفر

دفاع قانونی یمنی‌ها با حمله به تأسیسات نفتی آل سعود

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲
کد خبر: 381614
دفاع قانونی یمنی‌ها با حمله به تأسیسات نفتی آل سعود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است مادامی‌که سعودی‌ها دست از حمله به غیرنظامیان یمن بر نمی‌دارند، یمنی‌ها طبق منشور سازمان ملل حق هرگونه دفاع نظامی از خود را خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدقاسم جاسمی، حملات پهپادی یمن به تأسیسات آرامکو در بقیق عربستان را طبق قوانین بین المللی دانست و گفت: ماده 51 منشور سازمان ملل بر این امر تأکید دارد که حمله یمن به عربستان، حمله ای مشروع طبق قانون و طبق عرف است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه یمن هیچگونه هدف غیرنظامی را هدف قرار نداده و منجر به کشته شدن حتی یک کودک یا زن نشده است، عنوان کرد: این در حالی است که عربستان در تمامی حملات ناجوانمردانه خود به غیرنظامیان یمن باعث شده است تا کنون 7هزار کودک به شهادت رسیده و به شکل غیرمستقیم 85 هزار کودک نیز به خاطر محاصره غذایی و دارویی مورد حمله واقع شوند.

عربستان مسئول نسل کشی در یمن است

وی ادامه داد: عربستان هیچگاه اجازه نداده است کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان یمن برسد و همین امر باعث شده کودکان و زنان دچار سوءتغذیه شوند و به دلیل عدم رسیدن دارو جان خود را از دست بدهند که این اتفاق ناخوشایند منجر به نسل کشی در یمن شده است.

جاسمی همچنین تأکید کرد: یمنی ها صرفا در حال دفاع از سرزمین خود هستند و از این طریق سعی دارند مانع حملات بیشتر سعودی ها شده و جان کودکان خود را حفظ کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این بین جمهوری اسلامی نیز موظف است از حقوق مستضعفان و آزادیخواهان دنیا دفاع کرده و بر اساس بیانیه حقوق بشر اسلامی از کرامت انسانی حفظ کرده و حامی حقوق تمامی مسلمانان دنیا باشد.