۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عراق خود را از حملات پهپادی به آرامکو مبرا کرد/ پرهیز از حملات متقابل

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 380852
عراق خود را از حملات پهپادی به آرامکو مبرا کرد/ پرهیز از حملات متقابل

عراق هرگونه دخالت در حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان و استفاده از خاک این کشور برای حمله مذکور تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز جاری دولت عراق طی بیانیه‌ای رسمی که از طریق رسانه های این کشور منتشر شد، با بی‌اساس خواندن ادعاها مبنی بر استفاده از خاک این کشور در عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان،‌ بر پایبندی خود به قانون اساسی مبنی بر منع استفاده از اراضی این کشور برای تجاوز به کشورهای همسایه و دوست و برادر تأکید کرد.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیر عراق آمده است عراق خبرهای برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر استفاده از خاک این کشور برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی با استفاده از پهپاد را تکذیب می‌کند.

در این بیانیه آمده است دولت عراق بر پایبندی خود به قانون اساسی مبنی بر منع استفاده از اراضی کشور برای تعدی به کشورهای همسایه و برادر و دوست تأکید می‌کند و در عین حال با قاطعیت با هر طرفی که برای نقض قانون اساسی تلاش کند، برخورد خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، دولت عراق، کمیته‌ای متشکل از طرف‌های عراقی ذی‌ربط را برای پیگیری اطلاعات و آخرین تحولات تشکیل داده است.

دولت عراق در این بیانیه از همه طرف‌ها خواسته است از حملات متقابل که سبب بروز تلفات و خسارت‌های گسترده می‌شود، دست بردارند.

این بیانیه آورده  است که دولت عراق با توجه و اهتمام این تحولات را دنبال و با برادران خود ابراز همبستگی و نگرانی خود را از اینکه تنش‌آفرینی و راه‌حل‌های نظامی سبب پیچیده‌تر شدن اوضاع انسانی و سیاسی شده و امنیت مشترک و امنیت منطقه‌ای و بین ‌المللی را تهدید می‌کند، ابراز می‌کند.

بر اساس این بیانیه، دولت عراق بار دیگر بر ضرورت حل مسالمت‌آمیز بحران یمن و حمایت از جان مردم این کشور و حفظ امنیت کشورهای برادر تأکید کرده و از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای منطقه می‌خواهد به مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی خود عمل کرده و ابتکارعمل‌هایی برای پایان دادن به این جنگ که هیچ برنده‌ای ندارد، در پیش گیرند، جنگی که تنها به تلفات انسانی بالا و ویرانی زیرساخت‌ها و تأسیسات حیاتی منجر می‌شود.

گفتنی است در ادامه گمانه زنی ها در خصوص حمله های روز گذشته شبکه سی‌ان‌ان آمریکا مدعی شده بود که حمله پهپادی روز گذشته به دو پالایشگاه نفت عربستان سعودی وابسته به شرکت آرامکو از خاک عراق صورت گرفته است.