۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

افت بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا/ غلبه عوامل سیاسی بر بنیادی

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۴۸
کد خبر: 380267
افت بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا/ غلبه عوامل سیاسی بر بنیادی

ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم سپتامبر ۷٫۲ میلیون بشکه کاهش یافته که این رقم بیش از دو برابر حد انتظار تحلیلگران بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ذخایر نفت ایالات متحده در هفته منتهی به ششم سپتامبر ۷٫۲ میلیون بشکه یعنی بیش از دو برابر میزان پیش‌بینی شده کاهش یافته و به ۴۲۱٫۹ میلیون بشکه رسید.

این در حالی است که رقم کاهش ذخایر نفتی آمریکا در هفته های گذشته با شیب کندتری نسبت به هفته جاری در مسیر نزولی قرار داشت.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش بینی می شد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۶ سپتامبر با کاهش ۲.۷ میلیون بشکه ای روبرو شود که البته اکنون واقعیت چیز دیگری است.

طبق این گزارش ذخایر نفت کوشینگ اوکلاهاما حدود ۱.۴ میلیون بشکه افت را ثبت کرده است و در حالی که تصور می شد حدود ۲۰۸ هزار بشکه افزایش یابد.علاوه براین، ذخایر بنزین آمریکا نیز ۴.۵میلیون بشکه کاهش را تجربه کرده اما تحلیلگران انتظار داشتند که این میزان ۸۴۷ هزار بشکه باشد.

در پی این کاهش شدید ذخایر نفتی بزرگترین تولیدکننده جهان، قیمت نفت دستخوش تغییرات مثبت شد که البته به دلیل انتشار اخبار سیاسی در حوزه وزارت امور خارجه آمریکا و همچنین احتمال کاهش تحریم های نفتی ایران، این افزایش قیمت دوام نیاورد و شاهد سقوط بیش از ۲.۷ درصدی قیمت انواع نفت خام در لحظه بودیم.