۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

قیمت نفت ۲.۵درصد سقوط کرد/ انعکاس شدید خبر تایید نشده کاهش تحریم ایران

۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۵۳
کد خبر: 380035
قیمت نفت ۲.۵درصد سقوط کرد/ انعکاس شدید خبر تایید نشده کاهش تحریم ایران

درحالی قیمت نفت می‌رفت که در کانال صعودی تثبیت شود که اخبار تائید نشده‌ای از کاهش تحریم‌های نفتی ایران سبب ریزش قابل توجه قیمت انواع نفت خام شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ قیمت نفت پس از رالی صعودی هفت روزه، با اقدام عاجل ترامپ در خصوص پیشنهاد مذاکره با ایران و کاهش تحریم های نفتی، بخشی از راه رفته را بازگشت.

در این میان با انتشار اخبار تایید نشده از سوی منابع خبری مبنی بر خواست امریکا در سرگیری مذاکره امریکا با ایران، قیمت نفت وارد کانال نزولی شد.

بلومبرگ مدعی شد بنا بر اطلاع منابع اگاه، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرده برای فراهم کردن زمینه‌های دیدار با رئیس‌جمهور ایران پیشنهاد رفع تحریم‌ها علیه ایران را مطرح کرده است که با مخالفت جان بولتون، مشاور برکنار شده امنیت ملی کاخ سفید روبرو شده است.

برخی تحلیل‌گران اخراج جان بولتون از کاخ سفید را زمینه‌ساز و سیگنالی برای ایجاد فضای مذاکره آمریکا و ایران دانسته‌اند. از دیگر اقدامات برای جلب توجه ایران، کاهش تحریم های نفتی ایران از سوی آمریکا است. البته این خبر هنوز بصورت رسمی از سوی هیچ یک از مقامات امریکایی تایید نشده اما تاثیر قابل توجهی در بازار نفت اعمال کرده است.

در نتیجه انتشار این خبر، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با سقوط۲.۷۱ درصدی در این لحظه به رقم ۶۰ دلار و ۶۹ سنت کاهش یافت. شاخص نفت وست تگزاس نیز دست‌خوش تغییرات منفی لحظه ای شده و با عقب‌گرد ۲.۷۹ درصدی به  محدوده ۵۵ دلار و ۸۰ سنت کاهش یافت.

ab8cfe36-17d7-487f-a72b-525b9f721c9f

البته گفتنی است از ساعات ابتدایی امروز با انتشار خبر افزایش تولید اوپک در ماه آگوست، قیمت نفت با افت نسبی روبرو شده بود.