۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دست رد مجلسی‌ها به وزارت نفت/ شرکت ملی نفت حق کاهش حجم قیر رایگان را ندارد

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 378233
دست رد مجلسی‌ها به وزارت نفت/ شرکت ملی نفت حق کاهش حجم قیر رایگان را ندارد

نمایندگان در پاسخ استفساریه در خصوص اینکه «آیا شرکت ملی نفت می تواند میزان قیر رایگان تحویلی به دستگاه ها را کاهش دهد» رای گیری نمودند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ اخیرا مواردی مطرح شده که شرکت ملی نفت با توجه به افزایش قیمت وکیوم باتوم در صدد است تا از میزان حجم قیر رایگان تحویلی به دستگاه های اجرایی بکاهد. اما نمایندگان کمیسیون بودجه با بیان این موضوع که تامین اعتبارات این طرح در بودجه سال جاری دیده شده و تا کنون نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان از این اعتبارات توسط فروش نفت به خزانه واریز شده است، اهمال در تامین قیر رایگان دستگاه های اجرایی را جایز نمی دانند.

در این خصوص سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس با ابراز نگرانی از عدم تامین قیر رایگان دستگاه های اجرایی و به تعویق افتادن  پروژه های راهسازی به ویژه در روستاها، از نماینگان خواست تا با اولویت طرح استفساریه در صحن موافقت شود. وی در این باره گفت: در شرایط کنونی دغدغه تمام نمایندگان مسئله عدم اجرای بند هـ تبصره یک قانون بودجه سال 98 است زیرا متاسفانه با گذشت 6 ماه از آغاز سال هنوز این قانون اجرایی نشده است بنابراین ما استفساریه ای را تدوین کردیم تا با تصویب آن این مسئله ساماندهی شود.

در متن استفساریه آمده است:

آیا شرکت ملی نفت ایران می‌تواند در اجرای بند (هـ) تبصره (۱) بودجه سال ۹۸ کل کشور به هر دلیلی از جمله افزایش قیمت نفت خام مبادرت به افزایش قیمت مواد اولیه قیر یا کاهش حجم آن از ۴ میلیون تن یا تغییر در نسبت‌های مقرر نماید؟

پاسخ: خیر، شرکت ملی نفت ایران موظف است نسبت به تأمین ۴ میلیون تن مواد اولیه قیر موضوع بندهای قانون بودجه سال ۹۸ اقدام نماید.

در نتیجه نمایندگان نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار طرح استفساریه بند "ه" تبصره یک قانون بودجه سال ۹۸، با ۱۸۵ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.