۰ نفر

آدریان دریا در نزدیکی سوریه سرعت خود را کاهش داد

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۲۸
کد خبر: 377884
آدریان دریا در نزدیکی سوریه سرعت خود را کاهش داد

نفتکش ایرانی گریس۱ که حالا آدریان دریا نامیده می‌شود در روز یکشنبه حرکت خود را نزدیک به ساحل سوریه کند کرد.

 به گزارش د نشنال، نفتکش ایرانی گریس1 که حالا آدریان دریا نامیده می‌شود در روز یکشنبه حرکت خود را نزدیک به ساحل سوریه کند کرد. به نظر می رسد این نفتکش برای تخلیه محموله 2.1 میلیون بشکه نفت خام خود آماده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می دهد این نفتکش مقصد خود را از اسکندرون ترکیه تغییر داده و حدود 90 کیلومتری غرب شهر های طرطوس و بانیاز سوریه در حرکت است. بانیاز محل یک پالایشگاه نفتی است.

 نفتکش آدریان دریا پس از آزادی از جبل الطارق در هجدهم اوت بارها مقصد خود را تغییر داده است. این نفتکش در چهارم جولای به اتهام حمل نفت به سوریه در نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا توسط انگلیس توقیف شد.

 ماجرای این نفتکش در بحبوحه افزایش تنش ها بین آمریکا و ایران بر سر معاهده برجام اتفاق افتاد. پس از مکالمه تلفنی حسن روحانی رئیس جمهور ایران و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، قرار شد ایران وزیر امور خارجه و یک تیم از اقتصاددانان خود را در روز دوشنبه به پاریس بفرستد تا در مورد نجات این قرارداد مذاکره کنند.

 مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه گفت که نفتکش آدریان دریا به سمت سوریه می رود :«ما اطلاعات موثقی داریم  که مقصد این نفتکش طرطوس سوریه است. امیدواریم مسیر خود را تغییر دهد».

 مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفت دمشق سعی دارد نفتی را که مردمش نیاز دارند به دست آورد ولی مقامات سوری نمی دانند مقصد نفتکش ایرانی کجاست.

 نفتکش آدریان دریا پس از آزادی از جبل الطارق مقصد خود را یونان اعلام کرد ولی پس از تهدید ترامپ به مجازات کشورهایی که به این نفتکش کمک کنند، مسیر خود را به سمت مرسین ترکیه تغییر داد.

 ایران هفته گذشته اعلام کرد محموله این نفتکش که 130 میلیون دلار ارزش دارد به یک خریدار ناشناس فروخته شده است.

 پس از اینکه آمریکا این نفتکش و ناخدای آن را تحریم کرد، آدریان دریا در روز شنبه مقصد خود را به اسکندرون ترکیه تغییر داد. ولی وزیر امور خارجه ترکیه گفت که این کشتی عازم لبنان است. مقامات لبنان از این موضوع ابراز ناآگاهی کردند.