۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نیجریه نیز به تهدیدکننده عرضه مازاد نفت تبدیل شد/ افزایش تولید باوجود ناآرامی‌ها

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۱۴
کد خبر: 377879
نیجریه نیز به تهدیدکننده عرضه مازاد نفت تبدیل شد/ افزایش تولید باوجود ناآرامی‌ها

تولید نفت نیجریه، شامل مایعات نفتی، با روند فزاینده ای روبرو شده است به طوری که در ماه آگوست با ۲۸۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق اعلام شرکت ملی نفت نیجریه، به رغم خسارات وارده بر تاسیسات نفتی این کشور توسط آشوبگران داخلی، تولید نفت نیجریه، شامل نفت خام و فرآورده های نفتی، با روند فزاینده‌ای روبرو شده است.

مطابق با این گزارش تولید نفت نیجریه در ماه آگوست با ۲۸۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسید. 

علاوه بر این، با شروع بهره برداری از میدان نفتی «راجینا» در آب های عمیق نیجریه، تولید فرآورده های نفتی این کشور نیز به میزان چشمگیری، معادل۲۰۵ هزار بشکه در روز، افزایش یافت.

بر اساس برآورد پلتس مجموع تولید نفت و فرآورده های نفتی این کشور در ماههای ژوئن و ژوئیه به ترتیب۲.۱و ۲.۵ میلیون شکه در روز بود.

تا پیش از این در میان اعضای اوپک عراق بشترین افزایش تولید را به ثبت رسانده بود اما در جدیدترین گزارش ها، نیجریه با افزایش روزانه ۸۰ هزار بشکه، بیشترین افزایش تولید روزانه نفت را در میان اعضای اوپک داشته و عراق با ۶۰ هزار بشکه افزایش در روز، رتبه دوم را در افزایش تولید به خود اختصاص داده است. گفتنی است تولید نفت عراق در جولای به ٤میلیون و ٦٢٠هزار بشکه در روز رسیده این در حالی است که سهمیه تولید عراق در اوپک ٤میلیون و ٥١٢هزار بشکه در روز تعیین شده است.