۰ نفر

عملیات اجرایی ساخت ۲نیروگاه سیکل ترکیبی درمازندران

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 377644
عملیات اجرایی ساخت ۲نیروگاه سیکل ترکیبی درمازندران

عملیات اجرایی ساخت ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، امروز شنبه با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایران در سایت نیروگاه شهید سلیمی نکاء در شرق مازندران شروع شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکاء اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۲ واحد نیروگاهی را افزون بر۱۴ هزار میلیارد ریال بیان کرده است.

محسن نعمتی عصر روز شنبه در آیین کلنگ زنی ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی نکاء اجرای این طرح را در راستای عملیاتی کردن طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء و توسعه پایدار برق کشور بیان کرده است.

وی مدت زمان تکمیل این ۲ نیروگاه را حدود ۲۴ ماه بیان کرد و اظهار داشت: با تکمیل این ۲ نیروگاه حدود ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت برق تولیدی در نیروگاه شهید سلیمی نکاء اضافه می‌شود.

به گفته نعمتی با اتمام عملیات ساخت این واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی، عملیات ساخت یک واحد نیروگاه بخار نیز با ظرفیت ۱۶۰مگاوات در حاشیه این نیروگاه در راستای توسعه نیروگاه شهید سلیمی  شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: با تکمیل این ۲ واحد برای حدود ۵۰۰ نفربه صورت شناور ایجاد اشتغال خواهد شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکاء ظرفیت فعلی این نیروگاه را حدود ۲ هزار و ۲۱۴مگاوات اعلام کرد.

عملیات ساخت نیروگاه شهید سلیمی نکاء درسال  ۵۴ شروع و در سال ۵۸ نیز نخستین واحد بخار وارد مدار و مابقی سه واحد دیگر نیز پس از حدود۱۸ ماه به طور متناوب وارد مدار شدند.

ساخت نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمی نکاء نیز در سال ۸۲ شروع و در سال ۸۵ وارد مدار شده است.