۰ نفر

تا دو هفته آینده؛

اساسنامه شرکت ملی گاز به صحن مجلس می‌رود

۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴
کد خبر: 375518
اساسنامه شرکت ملی گاز به صحن مجلس می‌رود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پایان بررسی اساسنامه شرکت ملی گاز در این کمیسیون گفت:‌ این اساسنامه تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح و به رای گذاشته خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علی گل مرادی» امروز (جمعه) با بیان اینکه اساسنامه شرکت ملی گاز به عنوان یک گام مهم با مشارکت همه اعضای کمیسیون و کمیته حقوقی آن نهایی شد،‌ ادامه داد: در هفته گذشته جلسه جمع‌بندی برگزار شد و با توجه به بررسی‌های همه جانبه،‌ این طرح تا دو هفته دیگر در صحن مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، همه اعضای کمیسیون انرژی با توجه به اتفاق نظر در تصویب آن در این کمیسیون آمادگی دارند از همه بندهای آن دفاع کنند.

گل مرادی با اشاره به همراهی و همگامی وزیر نفت با کمیسیون در ایجاد این اساسنامه، افزود: اساسنامه شرکت ملی گاز به عنوان دستاورد بزرگ در حوزه انرژی با توجه به ظرفیت‌های گاز خواهد بود که می‌تواند در بحث بهره‌گیری در سطح کشور و مبحث صادرات با ایجاد ارزش افزوده کمک‌کننده باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:‌ ساختارها و فرآیندهای مرتبط با گاز در این طرح مد نظر قرار گرفته و انعطاف لازم در اساسنامه نیز برقرار است تا امکان افزودن و یا اصلاح مولفه‌های مختلف در زمان اجرا وجود داشته باشد.

وی با رد تصویب الحاق شرکت نفت و گاز پارس و نفت مناطق مرکزی به شرکت ملی گاز ایران در قالب این اساسنامه، ‌گفت: اگرچه این موضوع در کمیسیون مطرح نشده اما زمانی که برای تصویب به صحن می‌آید ممکن است نظرات دیگری مطرح و تغییراتی در آن ایجاد شود.

نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این طرح و تبدیل شدن آن به قانون، ‌اگر بخواهیم الحاقاتی به این اساسنامه داشته باشیم نیازمند اصلاحات خواهیم بود. با این حال در همین اساسنامه عمده مباحث پیرامون گاز دیده شده است.

وی افزود:‌ در همه موضوعات و مولفه‌های اقتصادی و صنعتی، ایجاد ساختار و تعریف یک ساختار شفاف و مشخص در ماموریت‌های سازمانی در قالب این اساسنامه مورد توجه بوده است.

گل مرادی اساسنامه شرکت ملی گاز را حلقه مفقوده در این حوزه دانست و گفت:‌ با تصویب آن تکلیف دولت و مجلس به عنوان مجری و قانون‌گذار در مباحث مربوط به گاز مشخص می‌شود بنابراین سردرگمی‌ها حذف شده و بر اساس یک نقشه راه مشخص شاهد مدیریتی مطلوب و مناسب خواهیم بود.