۰ نفر

ادامه اختلاف با انگلیس در صورتی که نفتکش ایران سالم به مقصد نرسد

۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 374677
ادامه اختلاف با انگلیس در صورتی که نفتکش ایران سالم به مقصد نرسد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری مجوز صدور آزادی نفتکش گریس۱، گفت: توقیف نفتکش گریس۱ ادامه بحران گذشته و آغاز یک بحران جدید بود لذا اگر نفتکش ایران سالم به مقصد نرسد، اختلاف با انگلیس پایان نمی‌پذیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه ، در واکنش به آزادی ابرنفتکش "گریس 1"، گفت: توقیف نفتکش ایران ادامه بحران گذشته و آغاز یک بحران جدید بود، اما خوشبختانه دولت جبل‌الطارق تقاضای آمریکا برای تمدید توقیف این نفتکش را رد و مجوز آزادی آن را صادر کرده است. در غیر این صورت اقدام آمریکایی‌ها قطعا مشمول مقابله به مثل می‌شد زیرا ایرانی‌ها حق مقابله به مثل داشتند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از آنجایی که ما سیاست آمریکا و انگلیس را در یک راستا می‌بینیم، لذا اختلاف با انگلیس پایان نمی‌پذیرد اگر نفتکش ایران سالم به مقصد نرسد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه خارج از منشور ملل متحد عمل نکرده است، توقیف کِشتی انگلیسی در آب‌های خلیج فارس هم اقدام مقابله به مثل نبود، آنها مرتکب جرمی شده بودند، لذا در صورتی که آمریکایی‌ها اقدامی صورت دهند، ما واکنش نشان می‌دهیم.

فلاحت‌پیشه یادآور شد: این شرایط بحرانی است که آمریکایی‌ها آغاز کردند و انگلیسی‌ها ادامه دادند اما در صورتی که نفتکش گریس1 سالم به مقصد نرسد، ضررش متوجه تمام کشورها می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مقررات خود عمل می‌کند لذا آمریکا و انگلیسی‌ها باید به این بحران پایان دهند.