۰ نفر

امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

صحنه‌های تلخ قطعی آب در اهواز

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
کد خبر: 374437
صحنه‌های تلخ قطعی آب در اهواز

امام جمعه موقت اهواز گفت: مقام معظم رهبری در نامه ای به رییس جمهور دستور داده تا موضوع آب و فاضلاب اهواز به صورت جدی پیگیری شود و در این زمینه امیدواریم فرمایش مقام معظم رهبری راهگشای آن باشد تا مردم در اهواز در موضوع آب و فاضلاب از حداقل حقوق بهره مند شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز که امروز 26 مرداد ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از مشکلات آبفا اهواز مربوط به مسایل و مشکلات زیرساختی است. زیرساخت های فرسوده ای که مربوط به 70 سال گذشته هستند و مشکلاتی را برای مردم اهواز به وجود می آورند.

وی افزود: هشت سال جنگ بر دوش مردم خوزستان بود و دیگران هرگاه که دلشان می خواست کمک می کردند. در این زمینه دیگر استان ها با دلاری با قیمت کمتر از 100 تومان استان خود را توسعه دادند اما خوزستانی که دین خود را به اسلام ادا کرده در توسعه دچار مشکل شده است و با مشکلات در این زمینه دست و پنجه نرم می کند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در مناطقی در اهواز مانند پردیس یا کیانشهر که به تازگی ساخته شده اند مشکل فاضلاب وجود دارد و این مساله در حالی است که نمی توان از زیرساخت های فرسوده این مناطق گله کرد زیرا این مناطق تازه تاسیس هستند.

حاجتی با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب اهواز، ادامه داد: در بحث قطعی آب با صحنه های بسیار تلخی در اهواز مواجه هستیم. نباید چنین اتفاقاتی در سطح شهرستان اهواز بیفتد و مسولان باید تلاش کنند تا شاهد چنین صحنه های تلخی در موضوع قطعی آب در اهواز نباشیم.

وی با بیان اینکه مساله فاضلاب اهواز فقط مساله بهداشت و رفاه مردم نیست، گفت: مهمترین رسالت در نظام جمهوری اسلامی آن است که مردم احساس کرامت کنند. اینکه مردم در خیابان ها شاهد آب های سطحی و یا فاضلاب باشند، با کرامت انسان ها ناسازگار است و باید به این بخش نیز توجه جدی شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه در کشور با محدودیت اعتبارات مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم فضایی علیه دولت و دستگاه های اجرایی درست کنیم اما دولت نیز حداقل توقعات مردم را باید برآورده کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: مشکلاتی که در حوزه آب و فاضلاب شهرستان اهواز وجود دارد را نمی توان به گردن یک شخص انداخت.

 بهنام مریدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز که امروز 26 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:  با وجود حجم عظیم مشکلات در حوزه آب و فاضلاب، مدیران پیشین توانسته اند کارهای خود را پیش ببرند و اقدامات لازم را برای حل مشکلات انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به برنامه کاری جدید شرکت برای آغاز فعالیت ها تصریح کرد: تلاش خواهم کرد تا هرچه سریعتر برنامه کاری جدید شرکت آبفا اهواز را تدوین کنم. در این زمینه برنامه شفاهی اقدامات ارائه شده و برنامه کتبی نیز به صورت مدون آماده خواهد شد.

مریدی ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه آب و فاضلاب شهرستان اهواز وجود دارد را نمی توان به گردن یک شخص انداخت. توسعه نامتوازنی که در شهر اهواز وجود داشته شاید یکی از علل این مشکلات باشد. همچنین قدیمی بودن خطوط فاضلاب در برخی از مناطق و توسعه ای که با ساخت آپارتمان ها در آن مناطق اتفاق افتاده زمینه را برای بروز این مشکلات فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: تلاش همکاران در شرکت آب و فاضلا اهواز بر این است تا بتوانند آب با کیفیت را به مردم برسانند و مشکلاتی که در سطح شهر در بحث فاضلاب نیز وجود دارد را حل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: علاقه مند بودم تا مجددا در مجموعه آبفا فعالیت کنم و به این دلیل از مجموعه ثبت احوال جدا شدم. امیدوارم با دست یاری همکارانم در مجموعه آبفا اهواز بتوانیم به مردم خدمت و مشکلات را حل کنیم.