۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آرامکو در شوک/ میدان نفتی یک میلیارد بشکه‌ای هدف حمله پهبادی قرار گرفت

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 374207
آرامکو در شوک/ میدان نفتی یک میلیارد بشکه‌ای هدف حمله پهبادی قرار گرفت

بزرگترین حمله پهبادی انصارالله یمن، پالایشگاه و میدان نفتی الشیبه وابسته به شرکت آرامکوی عربستان را هدف قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از المسیره، روز جاری بزرگترین حمله پهبادی از سوی انصارالله یمن، پالایشگاه و میدان نفتی الشیبه را هدف قرار داد. هنوز جزییاتی از خسارات وارده اعلام نشده و قرار است یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن قرار است امروز در کنفرانس خبری، جزئیات و زمان اجرای این عملیات را اعلام کند.

گفتنی است این پالایشگاه و میدان نفتی که مورد حمله پهبادی انصارالله یمن قرار گرفته متعلق به شرکت دولتی آرامکوی عربستان است که در مرز این کشور با امارات قرار دارد. همچنین ظرفیت این میدان نفتی بالغ بر یک میلیارد بشکه اعلام شده است.

جنبش انصارالله هشدار داده که اگر حملات علیه مردم یمن از سوی عربستان متوقف نشود، دامنه ناآرامی ها هر روز گسترده تر خواهد شد.  این بزرگترین عملیات پهپادی هجومی از زمان آغاز تجاوز علیه یمن به عمق عربستان بوده و در چارچوپ عملیات "بازدارنده شماره یک" انجام شده است. همچنین ارتش یمن از شرکت‌های خارجی خواست که از اهداف مهم در عربستان سعودی خارج شوند و از آن دوری کنند.

در ماه گذشته میلادی جنبش انصارالله یمن چهار عملیات علیه فرودگاه منطقه جازان و شش عملیات نیز علیه فرودگاه أبها در منطقه عسیر انجام داده است. دو فرودگاهی که برای حملات هوایی به یمن بیشترین امکانات را در اختیار نیروی هوایی سعودی می‌گذارند.