۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دومین روز اعتصاب کامیون‌داران پرتغالی/ عرضه سوخت محدودتر شد

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 373553
دومین روز اعتصاب کامیون‌داران پرتغالی/ عرضه سوخت محدودتر شد

درحالی اعتصاب رانندگان کامیون در پرتغال وارد روز دوم شد که به دلیل کمبود سوخت در جایگاه ها، تنش در خصوص تامین بنزین و گازوئیل در این کشور جدی تر شده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ اعتصاب رانندگان کامیون در پرتغال به روز دوم کشیده شد. این در حالی است که به رغم اصرار دولت مبنی بر تامین سوخت مورد نیاز در فصل پُرتردد گردشگران، اما برخی جایگاه های این کشور خالی از سوخت هستند.

به گزارش بلومبرگ، در آستانه اعتصابی بزرگتراز دو ماه قبل، دولت پرتغال حالت فوق العاده اعلام کرد و از کامیون داران خواست تا حداقل 50 درصد سوخت جایگاه های بنزین و 100 درصد نیاز فرودگاه ها را تامین کنند. البته برای مدیریت بحران بوجود آمده تصمیم بر این شد تا رفع حالت اضطراری، سوخت گیری برای خودروهای سبک تا 25 لیتر و کامیون ها تا 100 لیتر محدود شود.

باتوجه با آمار دریافت شده از جایگاه های سوخت این کشور، تا صبح امروز تقریبا یک سوم جایگاه های سوخت در سطح پرتغال بطور کامل از سوخت خالی شدند. روز دوشنبه، نخست وزیر این کشور با ابراز نگرانی از ادامه این اعتصابات گفت: منطقه آلگرووه جنوبی ، یک مقصد محبوب تعطیلات اروپا ، بیشترین آسیب دیده از این اعتصاب بوده است.

گفتنی است این اعتصاب ها در اعتراض به دستمزدهای پایین حمل و نقل از  نیمه شب دوشنبه آغاز شد. اتحادیه کامیون داران خواستار افزایش مبلغ دستمزد به 900 یورو (1200 دلار) در ماه تا سال 2022 هستند که در حال حاضر دستمزد ماهانه برابر با 630 یورو است.

همچنین در رخدادی مشابه در ماه آوریل که منجر به کمبود سوخت در سراسر کشور شد پس از چهار روز به پایان رسید ، اما صحبت ها درباره افزایش احتمالی حقوق بعداً راه به جایی نبرد و باعث شد اتحادیه ها اعتصاب این هفته را برای یک دوره نامحدود اعلام کنند.

براساس نظرسنجی منتشر شده از تلویزیون TVI ، اعتصاب کامیون داران دو ماه قبل از انتخاباتی که قرار است در 6 اکتبر برگزار شود، برای حزب حاکم سوسیالیت افت 15 درصدی محبوبیت را رقم زده است.

WhatsApp Image 2019-08-14 at 04.53.35