۰ نفر

بررسی شکایت مردم خاورشهر از وضعیت کانال آب منطقه

۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
کد خبر: 373064
بررسی شکایت مردم خاورشهر از وضعیت کانال آب منطقه

عضو مجمع نمایندگان تهران، در مورد مشکل مردم خاورشهر در خصوص وضعیت کانال آب این منطقه گفت: این موضوع در این مجمع بررسی شده و بازدید از این منطقه در اولویت دستورکار آن قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر، در مورد شکایت مردم خاورشهر مبنی بر یافتن مکرر اجسادی در کانال آب موجود در این منطقه که قرار بود محلی برای عبور آب کشاورزی باشد، گفت: بی‌تردید مجمع نمایندگان استان تهران این موضوع را از طریق شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری خواهد کرد تا مشکل مردم این منطقه برطرف شده و شرایط تامین آسایش آنها فراهم شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیته فرهنگی و اجتماعی مجمع نمایندگان استان تهران بازدیدهای مختلفی را از مناطقی از تهران که با مشکلات زیست محیطی و وجود پسماندها مواجه بودند، داشته است و در همین راستا بازدید از این منطقه را نیز به همراه مسئولان مربوطه در اولویت دستورکار این کمیته قرار خواهیم داد تا بتوانیم راهکاری برای رفع این مشکل ارائه دهیم.

مشکلات محیط زیستی تهران مغفول باقی مانده است

وی تصریح کرد: متاسفانه اطراف تهران با مشکلات بسیاری مواجه است، چرا که به دلیل افزایش جمعیت پایتخت و توسعه حاشیه‌نشینی مشکلات محیط زیستی این شهر مغفول باقی مانده است، از سوی دیگر دستگاه‌های مربوطه در این رابطه موازی کاری می‌کنند و هیچ گامی در جهت هم‌افزایی برای رفع مشکلات این بخش برداشته نمی‌شود.

موازی‌کاری دستگاه‌ها مانع از شنیده شدن صدای سازمان محیط زیست می‌‎شود

ذوالقدر خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست نیز به این نکته اشاره کرد که هر چند این دستگاه برای مقابله با مشکلات زیست محیطی اطراف تهران ورود پیدا کرده است، کما اینکه برای تعطیلی کارخانه‌هایی که از چربی مرغ، روغن تولید می‌کنند، اقدام کرده، اما صاحبان این واحدها بعد از طرح شکایت به بهانه تلاش برای اشتغالزایی از دستگاه قضایی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته گاه برخی مشکلات زیست محیطی نیز به طور موقت رفع می‌شود و فعالیت‌هایی که باعث تجمع پسماند و بروز آلودگی شده، تعطیل می‌شوند، اما بعد از مدتی در محیط دیگری به فعالیت می‌پردازند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است نبود اتحاد بین دستگاه‌ها مانع از رفع مشکلات محیط زیستی شده و نبود همکاری در این رابطه باعث می‌شود که سازمان حفاظت از محیط زیست در این مسیر تنها و تک صدا باقی بماند، و این در حالی است که دستگاه‌هایی همچون شهرداری، دستگاه قضایی و دادستانی باید در جهت همکاری با این سازمان با پلمپ کردن مراکز متخلف به این موضوع ورود پیدا کنند تا این معضل به طور کامل برطرف شود.