۰ نفر

چرخش محسوس سیاست کشورهای حوزه خلیج فارس به سمت ایران

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 371943
چرخش محسوس سیاست کشورهای حوزه خلیج فارس به سمت ایران

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است بعد از دوره‌ای که برخی کشورهای منطقه به سمت آمریکا گرایش پیدا کرده بودند امروز شاهد چرخش و بازگشت آنها به سمت ایران هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا ابراهیمی ، با اشاره به خباثت های آمریکا و انگلیس در حوزه خلیج فارس گفت: نقش خباثت‌گونه انگلیس به عنوان استعمار پیر در دنیا غیرقابل کتمان است که آمریکا نیز در این مسیر آنها را حمایت می کند؛ به خصوص در حوزه خلیج فارس اخیرا شیطنت های بسیاری از سوی این کشورها صورت گرفته بود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در این مسیر آمریکا و انگلیس بسیار تلاش کردند تا با حضور کشورهای حوزه خلیج فارس، ائتلافی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند و تا جاهایی نیز موفق بودند و اقدامات خرابکارانه ای نیز در آب های خلیج فارس با کمک رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

کشورهای منطقه رفته رفته از سیاست‌های آمریکا فاصله گرفته‌اند تا جایی که امارات پیشنهاد مذاکره می‌دهد و عربستان نیز تغییر محسوسی در مواضع خود نسبت به ایران ایجاد کرده است.

وی افزود: با این حال رفته رفته کشورهای منطقه از سیاست های آمریکا فاصله گرفتند و اخیرا شاهد پیشنهاد امارات به ایران برای برقراری مذاکره بودیم و از سوی دیگر تغییر سیاست های عربستان نسبت به جمهوری اسلامی را در برخی موضع گیری های اخیر دیدیم.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه آمریکا روز به روز در منطقه مستأصل تر می شود، عنوان کرد: آمریکا بسیار تلاش کرد تا ائتلافی غربی-عربی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند اما کشورهای غربی حتی اگر به نفع ایران اقدامی نکردند در زمین آمریکا نیز بازی نمی کنند و خود را کنار کشیده اند و کشورهای عربی نیز چرخشی محسوس در سیاست های خود اعمال کرده اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ایران با نقشی که در حوزه دیپلماسی ایفا می کند توانسته است اقتداری مثال زدنی را در منطقه از خود به نمایش بگذارد و ثبات و امنیت در منطقه را به حدی برساند که حتی حضور آمریکایی ها در آب های خلیج فارس نیز نتواند هراسی به دل ملت ایران راه دهد چرا که توانسته ایم با ایستادگی مقابل توطئه ها، کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز مجددا به سمت منافع منطقه باز گردانیم.