۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پایتخت اندونزی خاموش شد/ اختلال در زندگی 30میلیون نفر

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳
کد خبر: 371441
پایتخت اندونزی خاموش شد/ اختلال در زندگی 30میلیون نفر

قطع برق جاکارتا پایتخت اندونزی و برخی شهرهای همجوار، که از روز گذشته شروع شده، تمام خطوط مترو و شبکه تلفن همراه را در این مناطق از کار انداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین روز گذشته به یکباره برق جاکارتا و مناطق حومه این شهر که جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر دارد، قطع شد. این قطع 12 ساعته برق که در برخی نواحی هنوز ادامه دارد، مشکلات فراوانی را برای مردم این شهرها بوجود آورده است.

از جمله این چالش ها، خاموش شدن چراغ های راهنمایی و رانندگی و ایجاد ترافیک های وحشتانک در سطح شهر است که عبور و مرور را در این شهر 10 میلیون نفری بطور کامل مختل کرده است.

از سوی دیگر خطوط متروی این شهر نیز کاملا بلا استفاده شده و مردم از تمام ایستگاه های مترو تخلیه شده اند. گفتنی است زمان قطع برق که در میانه های روز بود، چندیدن قطار در تاخل تونل متر برای ساعت های متمادی متوقف شدند.

همچنین با نبود برق، شبکه مخابراتی پایتخت اندونزی با اختلال های متناوب روبرو بوده که دسترسی کاربران به شبکه تلفن همراه را بطور کامل محدود کرده است.

گفتنی است از ظهر روز یکشنبه قطعی برق شروع شد و پس از ۹ ساعت جریان الکتریسته به برخی مناطق و به صورت محدود بازگردانده شد.

البته قطعی برق و خاموشی در جاکارتا یک مسئله غیرعادی نیست و هر از گاهی اتفاق می‌افتد اما قطعی روز یکشنبه بسیار طولانی‌تر از مواقع دیگر بود.