۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پافشاری عراق برای تکذیب ماهیت شناور توقیفی/ گازوئیل صادر نمی‌کنیم

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹
کد خبر: 371436
پافشاری عراق برای تکذیب ماهیت شناور توقیفی/ گازوئیل صادر نمی‌کنیم

وزارت نفت عراق با رد ماهیت شناور توقیفی حامل گازوئیل قاچاق از سوی سپاه در آب های خلیج فارس، اعلام کرد این وزارتخانه گازوئیل به بازارهای جهانی صادر نمی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پس از انکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه از توقیف یک شناور «حامل سوخت قاچاق» در نزدیکی جزیره فارسی در خلیج فارس خبر داد و ماهیت این شناور عراقی اعلام شد، سخنگوی وزارت نفت عراق این موضوع را رد کرد.

اما روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران، روز یکشنبه  با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران « با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت» و «پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی» این نفتکش را توقیف کردند. بنا بر اطلاعیه سپاه پاسداران، این نفتکش «حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» بوده است.

از سوی دیگر به گزارش تلویزیون السومریه، عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق، شب گذشته گفت این وزارتخانه ارتباطی با شناور «توقیف‌شده توسط نیروهای ایرانی» ندارد و ظاهرا این شناور «از نفتکش‌های کوچکی است که با این وزارتخانه کار نمی‌کنند». با این حال سخنگوی وزارت نفت عراق تأکید کرده است که عراق صادرات گازوئیل به خارج از کشور ندارد.

همچنین 28 تیرماه بود که سپاه پاسداران یک نفتکش بریتانیایی «استنا ایمپرو» که در قوانین دریانوردی را نقض کرده بود در تنگه هرمز توقیف و به بندر عباس منتقل کرد.