۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین آمارها از ظرفیت پالایشی آمریکا/ بیشترین کاهش در ۳۰ماه گذشته رقم خورد

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبر: 371059
آخرین آمارها از ظرفیت پالایشی آمریکا/ بیشترین کاهش در ۳۰ماه گذشته رقم خورد

در حالی همچنان پالایشگاه فیلادفیا امریکا در تعطیلی به سر می برد که طبق آخرین آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ظرفیت پالایشی این کشور در سه ماه منتهی به می سال جاری با کاهش ۲۰۰ هزار بشکه ای روبرو شده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ میلادی، روزانه بیش از ۱۸.۶ میلیون بشکه نفت مصرف کرده است که موجب شده بزرگترین کشور مصرف کننده نفت جهان لقب بگیرد. البته گفتنی است که ظرفیت پالایشی این کشور در طول ۱۰ سال گذشته تنها یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته که بیشترین رشد مربوط به پالایشگاه پورت آرتر (Port Arthur Refinery) با ظرفیت روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ است. 

هم اکنون بیش از ۱۳۵ پالایشگاه در آمریکا فعال هستند که البته این رقم در سال ۲۰۱۳، برابر با ۱۴۳ پالایشگاه بوده است. از دلایل توفیق آمریکا در افزایش ظرفیت پالایشی بدون افزودن  تعداد پالایشگاه ها، ارتقاء تاسیسات و  ظرفیت موجود است که با تکنولوژی های جدید سبب شده تا ظرفیت عملیاتی پالایشگاه ها افزایش یابد.

از سوی دیگر اما مطابق با جدیدترین آمارهای اداره اطلاعات انرژی امریکا، ظرفیت پالایشی این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۹ سر به کاهش گذاشته است. این کاهش با ۵۰ هزار بشکه در روز آغاز شده و در پایان سه ماهه اول سال جاری با افت ۲۰۰ هزار بشکه در روز مواجه شده است.

این در حالی است ظرفیت پالایشی آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۸ دستخوش تغییرات قابل توجه شده است. در ژانویه ۲۰۱۸ با افزایش بهره وری پالایشگاه پورت آرتر ، ظرفیت پالایشی ایالات متحده امریکا با رشد ۶۰۰ هزار بشکه در روز روبرو شد ولیکن پس از آن افزایش چندانی در ظرفیت پالایشی این کشور دیده نشد تا ابتدای سال جاری که این روند افزایشی در ظرفیت به کاهش تبدیل شد.

همچنین گفتی است با تعطیلی یک پالایشگاه نفت در فیلادلفیا که از آتش سوزی ماه گذشته آسیب دید، کاهش ظرفیت تولید پالایشگاه‌های آمریکایی تشدید شده است. در نتیجه تا ابتدای ماه گذشته میلادی ظرفیت پالایشی امریکا برابر با ۱۸.۸ میلیون بشکه در روز بود که پیش بینی می شود این عدد تا پایان ماه آگوست به رقم ۱۸.۴۶ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

WhatsApp Image 2019-08-03 at 08.30.51