۰ نفر

شیرابه زباله بطور مستقیم وارد کانال آب آشامیدنی گیلان می‌شود

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
کد خبر: 370779
شیرابه زباله بطور مستقیم وارد کانال آب آشامیدنی گیلان می‌شود

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شرابه ها بطور مستقیم وارد کانالهای آب آشامیدنی در استان گیلان می‌شود، گفت: رفع معضل زباله ها در شمال کشور نیازمند نگاه ملی است و با رویکرد منطقه ای شر زباله ها از سر گیلان کم نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدصادق حسنی جوریایی درباره وضعیت زباله ها در شمال کشور،گفت: مسئله زباله در استان گیلان اورژانسی است و از  همین  رو بی توجهی به دفع زباله  ها در شمال کشور به هیچ وجه توجیهی ندارد زیرا سلامت مردم به شدت در این زمینه در خطر است.

 نماینده مردم رشت در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه منطقه ای  دردی از زباله ها در  شمال کشور دوا نمی کند تصریح کرد: شاخص جمعیتی در استان گیلان  نباید تنها برحسب افراد بومی سنجش  شود زیرا  تنها بخشی از  جمعیت استان  گیلان را بومی ها تشکیل می دهند.

 وی ادامه داد:  استان گیلان یک شهر فرا توریستی است و متعلق  تنها به استان گیلان نیست اما  نگاه به شهر باران تنها  نگاه منطقه‌ای است بنابراین از مسئولان انتظار داریم نگاه به استان گیلان ملی باشد تا بتوان  مشکلاتی از قبیل معضل  زباله ها در استان سرسبز گیلان  ریشه کن شود.

حسنی جویباری افزود: شیرابه  های زباله در استان گیلان متاسفانه در  مرداب و رودخانه ها سرازیر می شوند و این مسئله  سلامت مردم را به خطر می اندازد.

مدیریت زباله شمال کشور، نیازمند عزم ملی

وی ادامه داد: امروزه در کشور‌های توسعه‌یافته تبدیل پسماند به انرژی یکی از اقدامات  معمول است  تا به این شکل هم انرژی تامین شود و هم نسبت به مدیریت پسماند اقدامات کارشناسی لحاظ شود.

شیرابه ها بطور مستقیم  وارد کانالهای آب آشامیدنی می شود

 عضو کمیسیون کشاورزی ، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه شیرابه ها بطور مستقیم  وارد کانالهای آب آشامیدنی در گیلان می شود، یادآورشد: رفع معضل زباله ها در شمال کشور  نیازمند نگاه ملی است زیرا  با رویکرد منطقه ای شر زباله ها از استان گیلان کم نمی‌شود.