۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد آمریکایی قیمت نفت/ بیم و امید تقویت تقاضا و کاهش عرضه

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 370344
رشد آمریکایی قیمت نفت/ بیم و امید تقویت تقاضا و کاهش عرضه

قیمت انواع نفت خام در پی نزدیک شدن به نشست بانک مرکزی آمریکا و چشم انداز منفی به افزایش تولید نفت در این کشور، پس از دو هفته مجددا وارد روند صعودی شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ بازارهای جهانی در معاملات میان هفته، شاهد بازگشت نشانه های تاثیرگذار بر قیمت نفت هستند. در این میان شاخص نفت برنت با رشد 1.1 دلاری نسبت به روز گذشته در محدوده 65 دلار و 16 سنت قرار دارد.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با جهش 1.15 دلاری نسبت به روز گذشته اکنون در محدوده 58 دلار و 46 سنت معامله می شود.

در این راستا از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی می توان به نبود چشم انداز مثبت از روند افزایشی تولید نفت در آمریکا تا پایان سال جاری میلادی اشاره کرد. در حال حاضر یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، رشد سریع تولید نفت در امریکا است که در عرض 8 سال به دو برابر افزایش یافته است.

طبق آخرین گزارش ها، تولید نفت در حوزه پرمین که از مهم ترین مناطق نفتخیز آمریکا است تا پایان سال جاری با رشد صفر روبرو خواهد شد. اما باید توجه داشت که تولید آمریکا فقط محدود به نفت شیل نبوده و تولیدات فراساحلی این کشور نیز در سال های اخیر با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

در مجموع آمارها نشان می‌دهد که رشد تولید نفت آمریکا از ماه ژانویه امسال تا کنون رو به کاهش داشته و در ماه‌های اخیر، این کاهش رشد شدیدتر شده است.

اما عامل تاثیرگذار دیگر که در تحلیل های ابتدای هفته نیز به آن اشاره شد نیز از جنس آمریکایی است. امروز فدرال رزرو امریکا قرار است نشستی در خصوص کاهش نرخ بهره داشته باشد که در صورت تحقق این موضوع، می توان به بهبود اندک تقاضا در بازار نفت امیدوار بود.

نفت

نفت