۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ورود بریتیش پترولیوم برای فروش نفت آلوده روسیه/پالایشگاه‌های اروپا در معرض خسارت میلیاردی

۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۵
کد خبر: 369642
ورود بریتیش پترولیوم برای فروش نفت آلوده روسیه/پالایشگاه‌های اروپا در معرض خسارت میلیاردی

مطابق با جدیدترین گزارش ها، شرکت نفت بریتیش پترولیوم مزایده ای برای فروش 100 هزار تن نفت آلوده روسیه برگزار کرده که بیش از دو ماه و نیم است در یک نفتکش در بر روی دریای بالتیک سرگردان است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ بلومبرگ مدعی شد که شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (BP) در تلاش است تا نفت خام آلوده روسیه را که بیش از دو ماه نیم از بارگیری آن می گذرد و در دریای بالتیک بلاتکلیف مانده را به فروش برساند. بر اساس نسخه ای از اسناد مزایده فروش این محموله نفتی توسط (BP ) که بلومبرگ آن را منتشر کرده است، این شرکت از سایر شرکت های فعال در حوزه نفت دعوت کرده تا در مزایده فروش این محموله آلوده نفتی شرکت کنند. آلودگی  این محموله ۲۹ برابر بیشتر از حد استاندارد بوده که می تواند آسیب جدی به پالایشگاه ها وارد کننده برساند. کارشناسان معتقدند برای پاکسازی این نفت، باید ۱۵ دلار به ازای هر بشکه هزینه شود. البته BP در این رابطه تاکنون اظهار نظری نکرده است.

نفتکش FSL شانگهای از ابتدای ماه می در( Ust_luga )اوست لوگای روسیه بارگیری کرده و از آن زمان در دریای بالتیک و بعد از آن در رتردام شناور مانده است. بلومبرگ همچنین اعلام کرده زمان مزایده جمعه این هفته پایان می یابد. حال باید دید پس از این، تکلیف نفت های آلوده و سرگردان روسی مشخص خواهد شد؟

گفتنی است در ماه آوریل روسیه میلیون ها بشکه نفت خام آلوده را از طریق خط لوله دروژبا به سمت شرق اروپا انتقال داده است. پس از آن بود که بزرگترین پالایشگاه نفت لهستان از وخامت کیفیت نفت روسیه انتقاد کرد. در این راستا تحقیقات از سوی روسیه برای مشخص شدن ماجرا آغاز گشت و به این نتیجه ختم شد که اتفاق مذکور، یک توطئه سازمان یافته از سوی شرکت حمل نفت کوچکی بوده است. روسیه در تلاش است تا با رقیق کردن نفت خام آلوده با نفت خام استاندار، از میزان آلایندگی آن بکاهد اما این موضوع هم هزینه بردار است و  هم کیفیت نفت روسیه را کاهش می دهد.