۰ نفر

دیدار دیپلمات‌های روسیه با خدمه روس نفتکش انگلیسی

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 369313
دیدار دیپلمات‌های روسیه با خدمه روس نفتکش انگلیسی

سفارت روسیه در تهران اعلام کرد که دیپلمات‌های این سفارتخانه با خدمه روس نفتکش توقیف شده انگلیسی «استنا ایمپرو» ملاقات کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفارت روسیه در تهران اعلام کرد که دیپلمات‌های این سفارتخانه با خدمه روس نفتکش توقیف شده انگلیسی «استنا ایمپرو» ملاقات کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که سفارت روسیه بدین منظور منتشر کرد، آمده است: « دپیلمات‌های روس با خدمه بازداشت شده نفتکش «استنا ایمپرو» ملاقات کردند. خدمه روسی این کشتی در سلامت هستند. سفارت در تماس نزدیک با طرف ایرانی در خصوص زمان بازگرداندن این خدمه به روسیه است.»

9GwLuDrnNkje

tjsQYxNdkmZe

 به دنبال توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در تاریخ ۲۸ تیرماه (۱۹ جولای)، که به دلیل ارتکاب به تخلفات متعدد در نقض مقررات بین المللی دریانوردی و ایراد خسارت بر اموال شخصی و اتباع ایرانی انجام شد، ظهر پنجشنبه سوم مرداد با تسهیلات ارائه شده و در چارچوب دسترسی کنسولی اتباع خارجی، نماینده سفارت و مسؤولان سرکنسولگری هند در بندرعباس با خدمه هندی نفتکش انگلیسی دیدار کردند.

همچنین اعلام شد که ملاقات کنسولی با سایر خدمه این نفتکش از سوی نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دیگر کشورهایی که اتباعشان در این نفتکش هستند نیز هماهنگ شده و به زودی انجام خواهد شد.

گفتنی است کشتی نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در حال حاضر در بندرعباس توقیف و در حال طی مراحل قضایی و قانونی رسیدگی به تخلفات آن است.

خبرگزاری رویترز پنجشنبه به نقل از مالکان نفتکش مزبور اعلام کرد خانواده‌های  این کشتی توانسته‌اند با خانواده‌های خود صحبت کنند. مالک‌های کشتی «استینا ایمپرو» همچنین گفته‌اند خدمه این کشتی ایمن و سالم هستند.

شرکت‌های مالک «استینا ایمپرو» در بیانیه‌ای اعلام کردند: «استینا بالک و Northern Marine Management به گفت‌وگو با تمامی دولت‌ها و مسئولان دخیل در این موضوع به منظور اطمینان از آزادی خدمه و کشتی ادامه می‌دهند.»

 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه ۲۸ تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، نفتکش  انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

گفتنی است در پی توقیف نفتکش مزبور نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت برخی اطلاعات مربوطه را به این نهاد منعکس کرد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن نیز سوم مرداد ماه در توئیتی نوشت: ‌«امروز طی یادداشتی اطلاعات جزیی از تخلفات کشتی انگلیسی استنا ایمپرو Stena Impero در تنگه هرمز به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه شد. این کشتی بعد از برخورد با یک لنج در منطقه، با ورود به تنگه هرمز از مسیر خروجی و خاموش کردن سیستم ارتباطی، مقررات دریانوردی در منطقه را به مخاطره انداخت.»