۰ نفر

در گفتگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

لزوم همکاری چند ارگان بر ارز دیجیتال/ برق صادراتی مبنای محاسبه قرار گیرد

۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 368020
لزوم همکاری چند ارگان بر ارز دیجیتال/ برق صادراتی مبنای محاسبه قرار گیرد

درحالی خبرهایی از مشخص شدن مبنای محاسبه برق مصرفی دستگاه های ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت می رسد که هنوز این ارز در کشور به رسمیت شناخته نشده و زمانی می توان قوانین برای فعالیت این صنعت تعریف کرد که نظارت ارگان های مختلف بر سر ارز دیجیتال وجود داشته باشد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در آخرین اظهارات، دولت بیان داشته که با گسترش حوزه فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور، سریعا در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن این ارز در کشور تصمیم گیری خواهد کرد. پس از این است که باید در مورد عهده داری کار نظارت بر این ارزها نظر داد که کدام ارگان یا وزارتخانه باید دخیل باشد.

در این باره اسدالله قره خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت:  نظارت بر ارزهای دیجیتال تنها مربوط به یک ارگان یا وزارتخانه نیست  و موضوعی بین حوزه ای است که بخشی از آن مربوط به بانک مرکزی، سمتی دیگر بر عهده وزارت صمت و بخشی دیگر در اختیار وزارت نیرو باید قرار بگیرد.

وی در این باره افزود: برای مثال در تولید یک قلم کالای خوراکی، هم وزارت بهداشت دخیل است و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت. در موضوع ارزهای دیجیتالی نیز همین مصداق است  یعنی اخذ مجوز و گواهی تایید تولید ارزهای دیجیتال بر عهده بانک مرکزی باید باش. همچنین واردات دستگاه های تولید ارز دیجیتالی در زمره وظایف وزارد صمت و در نهایت تامین و قیمتگذاری برق مورد نیاز این صنعت باید از سوی وزارت نیرو انجام شود.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: همه این موارد از زمانی اتفاق می افتد ارز دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته شده و فعالیت در حوزه این ارز قانونی باشد.

قره خانی در مورد بهترین روش محاسبه بهای بر مصرفی دستگاه های تولید رمز ارز دیجیتال نیز گفت: به نظر می رسد قرار دادن بهای برق صادراتی برای این صنعت بهترین روش ممکن باشد چرا که ارزهای تولیدی از این راه در زمره کالاهای صادراتی باید قرار گیرند و محاسبه بهای برق مصرفی دستگاه های تولید ارز دیجیتال به نرخ خانگی وصنعتی بسیار غیرمنصفانه است.