۰ نفر

فرانسوی‌ها نگران تنش در منطقه خلیج فارس و افزایش قیمت جهانی نفت هستند

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۴۶
کد خبر: 367456
فرانسوی‌ها نگران تنش در منطقه خلیج فارس و افزایش قیمت جهانی نفت هستند

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: فرانسه نگران این است که هرگونه درگیری در منطقه خلیج فارس منجر به افزایش سیل مهاجرت به اروپا شود و ناامنی بلندمدتی در منطقه شکل بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، جلال میرزایی، با اشاره به طرح فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت: چندی پیش ریس جمهور فرانسه اعلام کرد که برای کاهش تنش در منطقه می‌خواهد با روسای جمهور ایران ،آمریکا و روسیه صحبت کند در صورتی که جمهوری اسلامی به دنبال افزایش تنش در منطقه نیست و این تنش را آمریکایی‌ها آغاز کرده اند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تلاش مکرون برای میانجیگری، افزود: جمهوری اسلامی صرفاً آن تعهدات و محدودیت‌هایی را که به دلیل اعتمادسازی نسبت به برنامه هسته‌ای پذیرفته بود را در راستای حقوق خودش کم کرد؛  چرا که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده است.

وی با اشاره به طرح فرانسه درخصوص توقف کاهش تعهدات  جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای و اینکه به پیش از این اقدامات بازگردد، ادامه داد:اینکه صرفا فرانسه بتواند با آمریکایی ها صحبت کند و آمریکا را به تجدیدنظر در سیاست خودش در مقابل جمهوری اسلامی وادار کند ،ماهم از آن استقبال می کنیم و با سیاست‌های ما مغایرتی ندارد.

فرانسه نگران  این است که التهاب در خلیج فارس منجر به افزایش مهاجرت به اروپا شود

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول درمجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به هدف فرانسه از این تلاش ها برای ایجاد ارتباط ایران و آمریکا، تصریح کرد: فرانسوی ها نگران افزایش تنش در منطقه خلیج فارس هستند؛ چراکه بر قیمت جهانی نفت تاثیر می گذارد و بحران جدیدی را به وجود می‌آورد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فرانسه نگران  این است که هرگونه درگیری در منطقه و خلیج فارس منجر به افزایش سیل مهاجرت به اروپا و خصوصاً فرانسه شود و ناامنی بلندمدتی در منطقه شکل بگیرد.

منابعی در فرانسه در گفتگو با المیادین برخی مفاد طرح فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا را فاش کردند.طبق این طرح ایران باید فورا تمامی اقدامات خود در خصوص کاهش تعهداتش به توافق هسته‌ای را متوقف کرده و به پیش از این اقدامات بازگردد و همچنین باید درخصوص نقش خود در خاورمیانه تغییراتی دهد و از گروه‌های عراقی بخواهد تا آنچه تحریک آمریکایی‌ها در این کشور خوانده شده را متوقف کنند.

همچنین طرح فرانسه از ایران می‌خواهد تا گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان،حضور خود در سوریه را کاهش دهند و انصارالله یمن نیز حملات موشکی و پهپادی به عربستان را متوقف کند.