۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سایه هراس بر سر نفتکش‎های انگلیسی/عبور از تنگه هرمز با اسکورت جنگی

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 365689
سایه هراس بر سر نفتکش‎های انگلیسی/عبور از تنگه هرمز با اسکورت جنگی

پس از توقیف نفتکش حامل نفت ایران، یک ناو جنگی انگلیسی از بیم توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز، آن را برای عبور از تنگه اسکورت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در روزهای اخیر یک خبرگزاری آمریکایی مدعی شد یک نفتکش عظیم‌الجثه متعلق به شرکت نفت بریتانیا (بریتیش پترولیوم) از بیم اینکه مبادا ایران آن را به تلافی توقیف شدن نفتکش حامل نفت خود در نزدیکی جبل‌الطارق توقیف کند، حرکت خود را در خلیج فارس متوقف کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ، نفتکش “بریتیش هریتیج” که ظرفیت حمل یک میلیون بشکه نفت را دارد، به سمت پایانه نفتی بصره در جنوب عراق در حرکت بود اما در روز ششم ژوئیه (۱۵ تیر) از بیم توقیف شدن ناگهان مسیر خود را ۱۸۰ درجه تغییر داد و اکنون در نزدیکی آب‌های ساحلی عربستان لنگر انداخته است.

بر اساس اطلاعات موجود، این نفتکش قرار بوده از پایانه نفتی بصره اقدام به بارگیری نفت خام کرده و محموله موردنظر را از طریق تنگه هرمز به شمال غرب اروپا منتقل کند.

در ادامه ایجاد هراس از اقدام تلافی جویانه ایران، نفتکش انگلیسی برای گذر از تنگه هرمز به اسکورت ناو جنگی این کشور متوصل شد. داده‌های راداری نیز نشان می‌دهد که روز گذشته این کشتی جنگی مستقر در بحرین، هنگام گذر پسیفیک وویاجر از تنگه هرمز، سایه به سایه این نفتکش حرکت کرده است.

در ابتدای هفته جاری نیروی دریایی انگلیس در اقدامی خصمانه و خلاف حقوق بین‌الملل، یک نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرد. بر اساس آخرین اطلاعات، نفتکش «گریس ۱  Grace »هم اکنون در تنگه جبل الطارق متوقف شده و نیروی دریایی انگلیس، اجازه حرکت کشتی را پس از پیمودن مسیر مشخص شده روی نقش نداده است.